Връщаме стока, показала три пъти един и същ дефект

14 дни мислим дали да откажем услуга, за която сме подписали договор от разстояние

по статията работи: Георги Велев | 16.01.2014 | 09:50

Потребителите ще могат да върнат стока в гаранция, която е показала три пъти един и същ дефект. Това е една от поправките в Закона за защита на потребителите, приета на първо четене от депутатите в икономическата комисия към парламента. Вносител на промените е министерството на икономиката и енергетиката.

С измененията се коригират несъответствия и нелоялни търговски практики. Законопроектът цели да въведе и европейските изисквания при правата на потребителите и заради това се предвижда нова уредба за подписване на договори от разстояние, обясни заместник-икономическия министър Красин Димитров. По думите му с промените се уреждат по-добре и договорите за продажба.

Занапред потребителите ще имат възможност в 14-дневен срок да се откажат от подписаните от тях договори, парафирани от разстояние или извън търговския обект. В този срок хората ще могат да се отказват от стоката или услугата, без да посочват причина, без да се дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи.

В закона се предвижда и максимален срок за доставка на стоки в рамките на 30 дни считано от сключването на договора. Когато търговецът не достави стоката в рамките на предвидения от закона срок, потребителят ще има право да развали договора. Преди да стане това обаче, потребителят ще трябва да изиска от търговеца да достави стоката в допълнително определен от потърпевшия срок съобразно обстоятелствата. В случай че фирмата откаже и не го направи, договорът може да бъде развален.

Правят се изменения и в закона за потребителските кредити – за заеми, по-малки от 400 лева също ще важат разпоредбите на закона. Досега тези кредити бяха изключение и не се обхващаха от закона. Основната причина за промяната са злоупотребите, които някои фирми правеха при предоставянето на бързи кредити.

От Българската търговско-промишлена палата поискаха с измененията да бъдат записани по-строги регулации за нерегламентираното използване на баркодове. Според тях проблем може да бъде идеята наказателни постановления да се връчват на всяко физическо лице, което е в търговския обект и има някакви трудови взаимоотношения със собственика на обекта.

Богомил Николов от асоциация "Активни потребители" пък поиска да се увеличи санкцията при установяване на нелоялна търговска практика. В момента глобата е 15 000 лв., а може да бъде определена "до 10% от оборота на фирмата", заяви Николов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


19 Никол Георгиева 16.01.2014 | 14:19
Да и да си ги пазим, защото без него няма връщане или ремонт, но никак няма да им е приятно на търговците постоянно да получават стоки, ще трябва да се постараят да има качество, за да няма такива проблеми.
18 Бат Баян 16.01.2014 | 13:59
Така, така за това трябва да си прибираме фискалните бонове и да си търсим правата иначе ще ни се качват на главата.
17 reni angelova 16.01.2014 | 13:22
Това е много важно потребителите да го знаят и да си търсят правата, стига са ни правили на маймуни и да злоупотребяват с нас. Да не забравят, че от нас печелят и се издържат.
16 mitko velev 16.01.2014 | 13:15
Важно за потребителите е това, добре са предприели тази мярка да имаме право да си върнем стока, която е оказала един и същ дефект.
15 Selah Sue 16.01.2014 | 12:52
Така си е, макар че дори и тогава правят проблеми! Имаш гаранция и всичко и ти казват, че не могат да сменят стоката или да я поправят. Ми да връщат парите тогава.
14 Selah Sue 16.01.2014 | 12:51
Наистина няма да е зле да се уточнят тия неща, сякаш правата на потребителите намаляха а те и без това не си ги търсят често.
13 Raina Knqginq 16.01.2014 | 12:50
Защо чак до три? Ако ми даде дори един дефект, пак имам право да го върна нали така? Всеки има това право в срок до 14 дни
12 Живка Кукузян 16.01.2014 | 12:35
Крайно време беше, тъй като търговците продължават да злоупотребяват с нашето доверие и да ни предлагат боклуци, които след това не приемат.
11 Vivi Vasileva 16.01.2014 | 11:37
Това е добра новина за нас потребителите особено като се има предвид, че все по-често ни предлагат какви ли не боклуци, макар че за някои стоки си има и ясно установена гаранция, в която може и да не се впишем.
10 Mary Alice 16.01.2014 | 11:36
Е защо цели три пъти да показва дефект ? Ами ако само веднъж е показала дефект но той е от генерално значение? това не е ли достатъчно за ас се върне?
9 Георги Георгиев 16.01.2014 | 11:30
ОФ, де да беше истина това,имах проблем с една стока, купих я исках да я върна след 2 часа но познайте дали стана, не...разправяхме се викахме си карахме се, не можело да я върна и толкова..е какво да правиш в такъв случай, на кой да се обадиш, звънях на тел.на потребителите но беше петък и никой не вдигна...
8 Ape Ptero 16.01.2014 | 10:47
На хартия всичко звучи много добре, но в действителност си е живо ходене по мъките. Тъй като най-често срокът за ремонт на въпросната стока отива на около месец-два и като процедурата се повтори три пъти си отива половин година. За даговорите е добре, особено що са кесае до мобилните оператори. Брат ми така го бяха излъгали с договор с противоречиви данни в един офис и ако знаехме за този 14-дневен гратисен период можехме да се възползваме, но се усетихме след идването на първата фактура. Все пак ще сезираме КЗП, човек трябва да си търси правата, иначе ще го тъпчат, а и не винаги става въпрос за парите, а за самото отношение.
7 Пламена Христова 16.01.2014 | 10:37
Хубава новина, но не знам дали това ще е възможно и дали ще се осъществи, по принцип много малко търговки вериги и магазини се съгласяват да си върнете закупената стока, повечето ви казват, че ще я поправят, но не може да се върне. Мога да ви дам един пример, бях си купила чисто нова детска количка, не беше толкова скъпа, но беше в гаранция, счупи ми се пет пъти и толкова пъти я поправиха, не искаха да ми я подменят с друга, дори ме бяха обвинили, че са сама си я чупя, и че детето ми било прекалено тежко за количката. Така, че малко се съмнявам това да се случи.
6 Margaritka Ilieva 16.01.2014 | 10:13
то по закон има много неща, само че много фирми в действителност не признават такива неща, би трябвало без обяснения да можеш да върнеш всякаква стока,но уви не е така.
5 Liubo Lilov 16.01.2014 | 10:02
Добри промени бих казала, наистина трябва да се обърне внимание на бързите кредити, при които лихвата възлиза на над 100% това е безумие и трябва да се промени.
4 Алина Стефанова 16.01.2014 | 10:01
"Занапред потребителите ще имат възможност в 14-дневен срок да се откажат от подписаните от тях договори, парафирани от разстояние или извън търговския обект. В този срок хората ще могат да се отказват от стоката или услугата, без да посочват причина, без да се дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи." - Добра идея, ама някак си практически я неосъществима за мен.
3 Марта Иванова 16.01.2014 | 10:01
Да, ама примерно за ботушите разлепването не се признава за дефект, а именно това се случва.
2 Krist Novoselic 16.01.2014 | 10:00
Мисля, че това е най - нормалното нещо на света и трябваше да се случи много по - рано , защото някои стоки от техниката ги правят нарочно чупливи, за да можеш отново да си ги купиш .
1 Даная Михайлова 16.01.2014 | 09:59
Това е хубаво и ще ни е от полза на нас потребителите .

ТВ програма

Кино

  • Сега Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Студио "УЕФА Лига на нациите"
  • Сега Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • 22:00 "Кажи честно" - забавно шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Хъдсън и Рекс" - сериал, сезон 5
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.