2,4 млн. хектолитра бира са произведени през първите шест месеца на тази година. За пръв път от три години насам няма спад на производството на пиво, а до края на годината дори може да се очаква ръст. Това прогнозираха от Съюза на пивоварите по време на пресконференция по повод Деня на пивоваря.
През 2009 и 2010 г. е отбелязан спад от 15% в производството на бира. 2007 и 2008 година обаче са били най-силни по отношение на консумацията на пиво, откакто се води статистика – 1888 г., отбеляза генералният секретар на съюза Ивана Радомирова.
От Съюза на пивоварите отчитат по-голямо търсене на по-евтините марки бира. Най-много се продава пиво в пластмасови бутилки – 58%, след това се нареждат продажбите в стъклени бутилки – 33%. През 2010 година всеки българин е изпил 67 литра бира, отчитат още пивоварите.
27 млн. лева са инвестициите в пивоварния сектор от януари до юни тази година. 331 млн. са вложени в индустрията от 2006 до 2010 г. Появили са се 17 нови марки и асортимента бира. През 2010 г. секторът е донесъл 160 млн. лева приходи в бюджета.
Заетостта в сферата се е увеличила със 7% през тази година, достигайки 2900 души. Минималната заплата се е покачила с 15% до 444 лева.
В съюза на пивоварите членуват "Болярка", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво". Те формират 96% от пазара на пиво у нас.
През тази година "Болярка" отбелязва минимален спад на продажбите, съобщи изпълнителният директор на компанията Мирослав Динев. Фокусът на инвестициите на пивоварната е насочен към подобряване на производствените мощности.
3,5 млн. лева инвестиции е направила "Загорка" през първите шест месеца на годината. Те са насочени най-вече към промяна на външния вид на бутилките, съобщи изпълнителният директор на компанията Руут ван ден Ейнден. "Загорка" залага на зелената идея при производството. За 5 години използваното количество вода за производство на 1 хектолитър бира е намаляло с 27%.
"Карлсберг" е удвоила пазарния си дял от 14% през 2003 г. до 28% през 2008 г., похвали се директорът на компанията Александър Грънчаров. Пазарният дял на най-продаваната марка на компанията – "Шуменско", е достигнал 17,5% през 2010 г. Рекламната кампания на шуменската бира ще бъде купена от три марки на "Карлсберг" по света, съобщи Грънчаров.
"Каменица" е реализирала инвестиции в размер на 8,5 млн. лева тази година, като се очаква до края на 2011 г. те да достигнат 18 млн. лева, каза изп. директор на компанията Драган Радивоевич. От компанията отчитат 70% увеличение на производството.
В Деня на пивоваря тази година се отбелязват три юбилея – 20 години Съюз на пивоварите в България, 130 години пивоварна индустрия в страната и 55 години българска пивоварна наука.
Консумирайте с удоволствие и мярка. Наздраве!