ЕРП-тата са рекордьори по подадени жалби срещу тях в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР). Това каза Димитър Димитров, член на институцията. След това се нареждат оплакванията от топлофикациите, а на трето са тези за ВиК. Гражданите се жалват най-малко от газовите дружества.
Представителят на държавния регулатор подчертава, че проблемите във всички областни градове са абсолютно идентични. По отношение на електроразпределителните дружества, жалбите са за оспорване на сметка, качество на електроенергията, чести прекъсвания на тока. Също така за подмяна на средства за търговско измерване, при която няма съставен протокол или с две думи сменяне на електромери без уведомление.
Общият брой на всички оплаквания постъпили в ДКЕВР от началото на годината се равнява на 650. От комисията обаче отчетоха, че това е намаление спрямо миналата година. Според експертите от регулатора това се дължи на дните на отворените врати. На тях служители на комисията обясняват на гражданите, че първо трябва да подадат жалба в дружеството, от което имат оплакване. Ако тя не бъде одобрена, чак тогава гражданите трябва да се обърнат към държавната комисия.
Според него ДКЕВР трябва да има финансов и човешки ресурс, за да осъществява истински контрол, който да е не само по отношение на цените.
"Ние трябва да засилим процесите на контрол и одит, които всъщност следят за изпълнението на лицензите и лицензионните режими във всички сектори, в които има регулация”, смятат още от държавния регулатор.