Скритата реклама не съществува само и единствено, когато е направено плащане за излъчването ѝ. Това постанови Европейският съд по дело, засягащо глоба за излъчване на скрита реклама по частния гръцки телевизионен канал Alter Channel.
Съгласно директивата "Телевизия без граници", която защитава интересите на европейските потребители, рекламата на телевизионния пазар се регулира от редица минимални стандарти. Забранена е "скритата реклама", която се определя по следния начин - "представяне чрез думи или изображения на стоки, услуги, имена, търговска марка или дейност на производител или оператор на стоки и услуги, когато представянето по намерението на излъчващия го оператор служи за реклама и с характера си подвежда потребителя".
През 2003 година по Alter Channel се пуска материал за козметична процедура на зъбите. Материалът обхваща процедурата от три аспекта – преди, по време и след приложението ѝ върху пациент.
Заради материалът гръцкият СЕМ (Съвет за електронните медии) налага глоба от 25 хил. евро.
Решението е обжалвано, като освен всичко друго като причина за жалбата се сочи фактът, че в гръцката версия на директивата "Телевизия без граници" липсва словосъчетанието "в частност" по отношение плащането за скрита реклама. Европейският съд обаче постанови, че в случая водещ е характерът на нормата и защитата на интересите на потребителя, което не е обвързващо по отношение плащане за излъчване.