Животът в най-щастливата компания в Япония

EC Studio са с по 4 ваканции годишно и са по-важни от клиентите

по статията работи: Елисавета Балтова | 19.01.2011 | 08:28

EC Studio не са типичната японска компания. Предлагат ИТ-консултиране, но не се срещат с клиентите си и не разговарят с тях по телефона.

Само със 33-ма служители те успяват да изработят над 10 хил. договора. 

Работят почти изцяло без хартия и не използват специален офис софтуер, но могат да ви кажат всичко за последните приложения за iPhone или Twitter. Отказват на клиентите си, когато не е изгодно за тях, и наскоро трябваше да откажат на завършил в университета в Токио, който искал да работи доброволно за тях без да му плащат, само за да се включи в екипа им.

Според изпълнителния директор на фирмата Т.Ямамото той просто търси своите служители. Споделяйки философията си пред
CNN, Ямамото казва, че иска да помага на хората да намерят щастието си, започвайки с най-близките около него.

Младият предприемач

Ямамото, който е автор на две книги за бизнес и технологии, дори не се интересувал от ИТ, докато бил на 17. Обичал да се занимава предимно с физически упражнения и бойни изкуства и по-конкретно - с нихон кемпо. По-малкият му брат бил този, който се интересувал от компютри и игри. Баща им казал, че зубърите са тези, които ще изградят Япония, спомня си Ямамото пред
CNN. Бил е шокиран. Замислил се и отишъл в стаята на брат си да го пита какво прави.

Тогава брат му му показал необятността на интернет. Самият Ямамото бил изумен от възможността за контакт между двама души, независимо от международните граници.

Хората се събирали в интернет не само за да играят, но и за да обменят информация и за да се учат взаимно на някои неща. Тогава му хрумнало, че в интернет има много бизнес възможности.

Началото на EC Studio

Започнал с продажбата на някои фитнес уреди, които били в дома му, пробвайки различни техники в продаването.

Научих се, докато експериментирах. Не съм чел никакви книги и не съм ходил на лекции по маркетинг. Бях на 17 г. , затова не ми беше хрумвало да ходя на специални уроци или да чета, споделя Ямамото пред
CNN.

Естествено, след като нещата се продали, Ямамото трябвало да измисли какво друго да продава.

Това, за което се сетил, били плодовете на неговите опити - знанията как да продава от вкъщи. Направил услуга, целяща се в домакини и хора с бизнес, които искат да имат странични доходи.

Услугата се котирала добре и Ямамото продължил с първата си година в колеж. Осъзнал как информацията, която събрал, била приложима също и за малък и среден бизнес. Следвашата стъпка била да основе
EC Studio през 2000 г. и да помага на предприятията да продават чрез техните уебсайтове.

В САЩ

По това време Ямамото решава да учи в чужбина в Лос Анджелис. Докато конкурентите му разговарят по телефона с клиенти и се срещат лично с тях, Ямамото знаел, че това би било невъзможно от Щатите.

Но също така знаел, че разходите биха били много по-малки, ако той самият притежава уебсайт - подробен и лесен за използване. Така би могъл да предостави същите услуги за по-малко пари.

Оказва се, че клиентите са повече от щастливи да приемат сделката и малко след това се разраснали до хиляди. След като се върнал в Япония, нямало смисъл да прекратява това, което се оказало печеливша стратегия.

Затова и до днес
EC Studio нямат регистриран телефонен номер, а всички връзки и разговори с клиенти стават с помощта на интернет - нещо, което предизвиква недоверие у японците.

Ние казваме на хората, че не разговаряме с тях по телефона и не се срещаме лично с тях. А те се чудят защо и как е възможно. Искат да научат повече за нас и искат да купуват от нас все повече и повече, обяснява Ямамото
.

Технология и ефикасност

Премахването на разговорите и личните диалози с клиентите спестява пари и време, а клиентската база на EC Studio се разраства до 20 хил. души. Въпросът на дневен ред е как да се запази ефективността, без да се изяжда от печалбата.

Технологията е бързият отговор, но все пак компанията трябва да реши с коя точно технология да работи. Кое решение ще работи най-добре за най-малко пари?

Изпробваме различни неща и това, което отговаря най-добре на нуждите на нашите клиенти, го предлагаме като услуга, разказва Ямамото.

Това, към което се стремим, е да бъдем пример за другите компании. В Япония големите корпорации обикновено смачкват конкуренцията от малки и средни предприятия и остава чувството за превъзходство. Няма много енергия, която да идва от тях и ние искаме да им покажем, че и те могат да го направят.

Playsation 3 и Skype за конферентни разговори

EC Studio е със седалище в Осака, но имат браншов офис в Токио от 2005 г. Продължителните пътувания между двата града излизали много скъпо на фирмата, а видео конферентните разговори - още повече.

Двама души от фирмата отбелязват, че видео функцията на
Playstation 3 е много добра, затова я пробват с две конзоли, взети от вкъщи. Работи без проблем и 30-те хиляди йени на уред излизали много по-евтино от системите за конферентен разговор, направени специално за бизнес срещи.

Също така предложили безплатен софтуер като
Skype или много по-евтини версии на обикновения бизнес софтуер, каквито са Google's Master Apps или Kingsoft's Office. Не се интересуват дали могат да го лицензират, а единствено трябва да работи и да бъде достъпен за малкия бизнес. Ако няма подходяща опция, те сами си създават.

Всички са доволни

Това, което разграничава
EC Studio от останалите компании, е удовлетворението на служителите. Според прочуване на Link and Motivation Inc. те са на първо място вече от две години насам.

Когато човек влезе в стаята, усеща разликата. Липсва угнетената атмосфера, каквато има в много офиси. Вместо това мястото е просторно и подредено, а служителите, въпреки че работят усилено, се усмихват лесно и изглеждат спокойни. Музиката звучи тихо на заден фон и ако ви е интересно от акаунта на компанията в
Twitter можете да разберете какво точно слущат от EC Studio във всеки един момент.

Да направиш служителите щастливи

Преди, още когато екипът на Ямамото се разраствал, той се насочил към печалбите и ефикасността, което довело до напускането на много служители, проблеми със здравето и липса на енергия.

Тъй като нямал диплома за мениджмънт, решил да се срещне с други хиляда различни изпълнителни директори - всеки от тях с различни подходи. Това, което открил, е, че фирмите, които поставят интересите на служителите си на първо място, са печеливши.

Клиентите си общуват с служителите, затова служителите трябва да са щастливи. Когато те са щастливи, и клиентите ще бъдат щастливи, разяснява Ямамото. И допълва, че ако има спор межу клиент и служител, фирмата винаги трябва да е на страната на служителя.

Как да не са щастливи?

Не само фактът, че мениджмънтът им стои зад гърба, прави служителите на
EC Studio толкова доволни. Списъкът с бонуси продължава.

Всеки служител получава
iPhone и план с данни. Неработните дни са 140 дни от годината, включвайки четири отпуски, в поне десет последователни дни. Също така няма извънредни дежурства. Компанията плаща на служителите си да пътуват два пъти годишно до родния си град, ако е далеч.

Веднъж месечно един от служителите има право на обяд с изпълнителния директор и шанс да поговори с него за нещата, които се случват във фирмата и въпроси, на които иска да се обърне внимание.

Щастие с помощта на ИТ технлогиите

Самият Ямамото не е доволен, че само неговите служители са щастливи. Той иска да разпръсне щастието в цяла Япония с помощта на ИТ технологиите. Както той сам го определя - щастието е "най-скъпо на сърцето" и се състои от три стълба - богатство, време и хармонични отношения между хората.

Богатството се създава, като се орязват разходите и се добавя стойност към продукта. Високата ефективност подсигурява повече време и в същото време съсредоточаването върху удовлетворението на служителите означават процъфтяващи взаимоотношения.

Лесно е да се забележи, че служителите от
EC Studio притежават и трите стълба в изобилие. Ямамтото споделя, че има много начини на да се дефинира понятието щастие. Но това са начините, които неговата фирма вижда. Затова и се оглеждат за нови ИТ решения, които да постигнат тези цели.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 07:30 Библиотеката
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 11:30 Опитай света... с Ханес
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:15 Иде нашенската музика
  • Сега ПРЕМИЕРА: "DC Лигата на...
  • 09:00 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Случаят с коледния...
  • 14:15 "Страхотна коледна ваканция" -...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:50 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Купихме си зоопарк" - с уч. на Мат...
  • 15:00 "Огледалце, огледалце" - с уч. на...
  • 17:00 "Сам вкъщи 5: Коледен обир" - с уч....
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.