Загубите в БДЖ намалели с 10 млн. лева от началото на годината

В Министерство на транспорта са внимателни с концесията на летище "София"

по статията работи: Ралица Стоянова | 20.05.2011 | 14:16

Всички изисквания за отпускане на заем от Световната банка за Български държавни железници (БДЖ) са изпълнени. Договорът със сигурност ще бъде подписан и по този начин ще бъдат ускорени реформите в железниците, увери зам.-министърът на на транспорта Камен Кичев.

Загубите в БДЖ са намалели с 10 млн. лева за първите четири месеца на годината спрямо същия период на 2010 г. Обемът на превозените товари се е увеличил с 18%. В момента в Турция се произвеждат спални вагони за нужните на железниците.

Световната банка ще отпусне и 700 млн. евро заем на Национална комнация "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за техника.

БДЖ и НКЖИ ще тръгнат в правилната посока, уверен бе още зам.-министърът. Напрежението между двете компании той обясни с невъзможността на БДЖ да изплаща пълната сума за инфраструктурни такси на НКЖИ. Обмислят се нови такси, които да бъдат съобразени с възможностите на железниците. По този начин проблемът ще бъде решен, каза Кичев.

Това стана ясно по време на пресконференция, на която новият министър на транспорта Ивайло Московски се представи. Той увери, че няма да има промени в политиката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията като цяло след оставката на министър Цветков, защото водената политика е правилна.

Намеренията на Московски са обаче да се ускорят действията във всички сектори. В момента по ОП "Транспорт" са договорени 54% от средствата, а са разплатени 11%, каза новият министърът.

Магистрала "Хемус" ще получи финансиране от еврофондовете за следващия програмен период.

Относно концесията на Летище София, зам.-министърът изрази мнение, че тя трябва да се извърши, но не на всяка цена. Първо трябва да се направят консултации с европейските партньори – Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка, и кувейтския инвеститор.

За електронно правителство са отпуснати 18 млн. лева. Проектът трябва да бъде готов до края на 2012 г., съобщи ресорният министър Първан Русинов. Въвеждането на електронни услуги в двайсетте най-използвани регистри в администрацията ще доведе до икономии в размер на 80 млн. лева за бизнеса и гражданите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


21 Borislav Bonev 20.05.2011 | 16:30
Иновациите и икономиите са му майката! "Електронно правителство" щом ще спести време средства и като цяло 80 млн лева - значи то е изгодно, но защо чак сега? Относно Български държавни железници (БДЖ) и Национална компания железопътна инфраструктура, мога да Ви кажа, че тяхното разделяне беше най-голямата грешка! И сега сме свидетели на междуфирмена задлъжнялост между двете, от където идват апропо, и по-сериозните проблеми.
20 Златка Стоева 20.05.2011 | 16:16
Свежка, какво са ти виновни пенсионерите. налага им се да пътуват, какво от това. И аз съм пътувала с часове на дълги разстояние всяка седмица и има представа, но това е положението. Да не казвам колко пъти съм си вземала билет със запазено място и за НЕпушачи (а са ме слагали точно при пушачи), но от навалицата не съм и стигала до него и съм стояла права, но не обвинявам никого за това.
19 V D 20.05.2011 | 16:11
Щом не ви харесва да пътувате с влак, хванете си автобус. Хем ще ви е меко и удобно, хем ще стигнете бързо. Сега ще кажете пък, че е скъпо. БДЖ си е много добър транспорт, само че няма пари да се поддържа така, както ни се иска на всички. Аз съм пътувала с влак, който е по-хубав от автобус дори. Ами пълно щастие няма, какво да направим!
18 Криси Митева 20.05.2011 | 16:04
Свежка, всеки сам избира къде да живее и на какво разстояние от родния си град. Като не можеш да си позволиш друго, пътуваш с влака, това е положението. Все пак се радвай, че него го им и то на тези цени.ДА, вярно е че условията са повече от мизерни, но нали именно заради това се отпускат тези пари и толкова много се говори за тази реформа в БДЖ? Не можем само да седим и да плюем, а в същото време да си пътуваме редовно, защото ни е най-евтино! А ако толкова държиш на бързо и леко пътуване, взимай самолет? Все пак, претенциите за хора с възможности.
17 Иван Цветков 20.05.2011 | 16:02
Няма да ви обяснявам повече за разписанието, защото и хабер си нямате как се прави това! Единствения проблем е в скоростите, но докато те се подобрят, трябва много неща да се оправят преди това. Ако не сте доволни от жп транспорта, можете да се преместите на автобусния и вероятно ще сте по-доволни!
16 d.krumova _ 20.05.2011 | 15:42
И аз не съм доволна от разписанието – само един влак на ден пътува към родния ми град, пренаселен е винаги с нечистоплътни пенсионери, които се чудят как да си убият времето, купетата вонят, седалките са протъркани, а облегалките за глава са покрити с дебел слой лоеста кир. А най-важното – влакът се движи с 20 км/ч и се клатушка толкова силно, че чак морска болест да получиш...За тоалетните нищо няма да споменавам:)
15 Свежка . 20.05.2011 | 15:34
Как нищо му няма на разписанието. Е, ако ти Златке пътуваш за час-два предвижването с БДЖ-то ще ти се стори дори забавно. Аз пътувам от централна България до северозападна – пътувам цял дълъг, изморителен, тягостен ден; правя три прехвърляния, а винаги нося и обемист багаж със себе си. Целоседмично е пълно с пенсионери, от които не мога да си намеря място, от известно време си взимам за последната връзка билет за първа класа, но нещото не ми осигурява запазено място, а просто ми дава право да пътувам в съответната класа. Много често и там няма места...много зле
14 Криси Митева 20.05.2011 | 15:32
Иван, да ги вдигнат да ги вдигнат колко да ги вдигнат :) Все пак трябва да е конкурентноспособно, а и е държавен транспорт, а не някой гаден частник като автобусните фирми :)
13 Иван Цветков 20.05.2011 | 15:22
Криси, не си мисли, че ако стегнат железницата и тя стане наистина конкурентноспособна, че няма да вдигнат билетите! Няма как да не се случи това, трябва да се избиват отнякъде парите, които са инвестирани там, а това е единствения начин.
12 Златка Стоева 20.05.2011 | 15:21
Свежка, нищо му няма на разписанието. Като пътуваш на големи разстояния няма как да пристигнеш за 1 час. Експресните влакове достатъчно добре съумяват да скъсят времето, за да стигнат уречената спирка и често наваксват предишни закъснения. Влаковете могат да развият страхотна скорост, но все пак си има норми, съобразно които трябва да се придържат в името на безопасността на пътниците.
11 Станимира Георгиева 20.05.2011 | 15:18
Така, като чета колко много пари "очакваме", чак не ми е за вярване?? Ако всичко това се осъществи по план, както е написано, направо ще се изкъртим ;)! Ама едва ли - все ще излезе нещо накриво, особено за автомагистрала "Хемус"! Там нещата винаги са мъгливи и неясни...
10 Криси Митева 20.05.2011 | 15:18
А ако и наистина подменят повечето вагони и пооправят линиите, направо зарязвам кола и всичко и тръгвам с влака! То два пъти по-евтино ще излиза, ако не и повече!!! Стискам палци за родното БДЖ да се възроди, като феникс от пепелта! ;) Това е най-добрият и екологичен транспорт.
9 Иван Цветков 20.05.2011 | 15:02
Силвия, давам пример: цената на билета от Горна Оряховица до София е 22 лева с влак(в двете посоки). Същата дестинация с автобус е 34 лева, отново в двете посоки. Разликата във времето е някъде около 40 минути в полза на автобуса. И тази разлика тепърва ще намалява в полза на железницата. Можеш сама да прецениш доколко БДЖ са конкурентноспособни.
8 Силвия Димитрова 20.05.2011 | 15:00
Знам, че дереджето няма да се оправи скоро време, само се надявам да не се влоши. Трудно е да се повярва, че като се вземе заем, за да се платят старите задължения, всичко ще се оправи. Нали ще започнат да се трупат нови! И тогава какво – ще започнат да уволняват онези 5%, които засега ще задържат на работа, защото възнегодуваха. 5% от БДЖ-то са близо 6 000 човека!
7 d.krumova _ 20.05.2011 | 14:56
Силве, много добре знаеш, че никой не го е еня за личното удовлетворение на служителите в БДЖ-то. Тук ни хвърлят прах в очите за намалели загуби, за рехабилитация на жп линии и се опитват да преиначат инак изключително окаяното си дередже.
6 Силвия Димитрова 20.05.2011 | 14:51
БДЖ конкурентна компания на автопревозвачите?! Никога! Те изгубиха от отдавана доверието на клиентите си, които бяха привлечени от автобусните линии превозващи пътниците на конкурентна цена. Съгласна съм, че е добре да намалят служителите, но за сметка на това да останат млади и ентусиазирани хора, които редовно да получават що годе удовлетворяващо ги възнаграждение.
5 Живка Илиева 20.05.2011 | 14:51
„Той увери, че няма да има промени в политиката на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията като цяло след оставката на министър Цветков, защото водената политика е правилна.“ А тогава защо уволниха Цветков?! Очевидно човекът си вършеше добре работата...
4 Иван Цветков 20.05.2011 | 14:49
Свежка, разписанието си е ОК, скоростите са малки и затова ти се струва, че няма достатъчно влакове!
3 Свежка . 20.05.2011 | 14:42
Цените може и да са приемливи, но не и разписанието! Когато пътувам с влак губя цял ден в път:( Сметка имат само хората, които ползват БДЖ-то на близки разстояния. Не съм съгласна с метода на правене на реформи у нас – приватизация и съкращаване на персонал. Разбира се, че като се приложат тези два изпитани похвата, загубите за холдинга значително ще намалеят:(
2 Иван Цветков 20.05.2011 | 14:34
Леко объркващи звучат някой неща. Нали смениха министъра защото не водел правилна политика, а новия казва, че няма да променя нищо. А 10 млн. лева са доста пари, какво ли ще се окаже до края на годината?
1 Георги Петров 20.05.2011 | 14:28
Ами ще намаляват и с още повече загубите на БДЖ, когато има едно правилно управление. В най-скоро време железниците ни трябва да започнат да живеят втори живот, защото имаме крещяща нужда от тях. Петрола е много скъп и цените на железниците са много примамливи за ученици, студенти и пенсионери.

ТВ програма

Кино

  • Сега Религията днес
  • 15:30 Снежен свят тв филм /19 епизод/
  • 16:00 Тревожност тв филм /13, последен...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • Сега ПРЕМИЕРА: "В добро и в зло" -...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Маями Вайс" - екшън, криминален...
  • 22:40 "Последната банда" - криминален...
  • 01:20 "Снайперисти 3: Обсадата" - екшън,...
  • Сега "Монте Карло" - с уч. на Селена...
  • 15:00 "Пълно за празно" - с уч. на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Предложението" - с уч. на Сандра...
  • 22:10 "Мисията невъзможна: Престъпна...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.