Здравословният елемент все повече определя покупката на храни

В супермаркетите вече не се набляга толкова на рекламата, колкото на промоциите

по статията работи: Петя Михайлова | 17.08.2011 | 13:29

Здравословният елемент на хранителните стоки като част от качеството все по-често определя покупката на българина.

Освен водещото съотношение цена-качество, той следи и храните да са пресни, особено сега през летния сезон. 

Това заяви проф. Септемврина Костова, преподавател в катедра "Икономика на търговията” в УНСС, цитирана от агенция "Фокус".

Според нея се оформя тенденция промоциите, за които класически знаем, че са в третата фаза на жизнен цикъл на продукта, в зрелостта, да се прехвърлят към новите продукти.

Дегустациите намаляват, за сметка на демонстрациите, което също е интересна тенденция. Важна тенденция, която се намесва, е за здравословното хранене – че това е екологичен, биопродукт, каза проф. Септемврина Костова.  

В супермаркетните вериги вече не се набляга толкова на рекламата, колкото на промоциите, тоест повече пари от този маркетингов бюджет да отиват в промоция, защото това са разходи за фирмите, които правят ценови намаления.

Според проф. Костова елементарното заблуждаване на клиента в промоциите е рядко срещано, тъй като има Комисия за защита на потребителите, инспектори, които минават.

Понякога заблудата е много фина – ако потребителят не е прочел шрифт с малки букви, че промоцията е на конкретна дата или че важи след събиране на някакви точки за определен срок и т.н.  По думите й - има интересни стилове на веригите в промоциите. Например отстъпка в цената за комбинация от продукти – дъска за гладене и ютия или колбас с масло.

Има промоции срещу клиентска карта за конкретно посочени продукти и на определени дати, макар това да е затрудняващо. Предлага се и отстъпка в цената на кулинарен щанд вечер.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Криси Митева 17.08.2011 | 14:51
Факт е, че пресни и вкусни плодове и зеленчуци трудно ще намерите в супера! За това притичайте до близкия пазар и си купете пресен магданоз или домати, български, ако искате да ядете здравословно. Почти цяло лято съм на салатки и се чувствам страхотно. Колкото до месата - само проверени марки, и никакви, ама никакви промоции! За съжаление, има хора които не могат да си позволят нещо-скъпо и качествено и се хвърлят на прИмоцията. Но както казва Илиян, хубаво е че българина има вече някаква култура на пазаруване и хранене!
5 Живка Илиева 17.08.2011 | 14:19
У нас представата за промоции, както и за биопродукти е малко криворазбрана от страна на производителите. На промоциите пробутват застояла стока или пък печелят на гърба на заблудения разбрал-недоразбрал купувач, а с тази „зелена“ мания взеха да лансират всичко като биопродукт. Типичен пример е станалата паразитна дума за производителите на козметика – „без парабени“, ама с нефтени продукти и много консерванти!
4 Илиян Илиев 17.08.2011 | 14:09
Това с промоциите е повече от ясно, че е начин да си пробутат старите стоки. Това може да го потвърди всеки, който работи в такива супермаркети. Радващо от новината е, че българина започва да изгражда някаква култура на хранене, което бе немислимо преди 20 примерно. Поевропеичваме се в храненето! :)
3 Георги Петров 17.08.2011 | 14:00
Точно чрез тези промоции се предлагат най-големите боклуци. Веднъж си бях купил алкохол с подарък бутилка натурален срок и като отворих безалкохолната напитка видях за какво става дума. Мухлясал сок с изтекъл срок на годност. Умниците бяха залепили нов етикет на стария и си мислеха, че няма да стане нищо, но вътре буквално нямаше сок, с ужасен аромат. Излишно е да казвам какво ги направихме после в магазина ...
2 d.krumova _ 17.08.2011 | 13:47
До скоро пазарувахме предимно колбаси и всевъзможни меса, но качеството им е толкова лошо, че и заклет месоядец ще се откаже от тези продукти. Вместо това минахме на повече зърнени култури – леща, боб, кафяв ориз, кус-кус, гречка, а от хлебеца пазаруваме предимно такъв от царевично брашно. Много съм доволна от тези продукти – засищат и зареждат с много енергия, а и поддържат теглото.
1 Силвия Димитрова 17.08.2011 | 13:39
Честно казано, когато видя надпис в големите супермаркети за намалени продукти, винаги имам едно на ум. Не ме напуска усещането, че се опитват да ми пробутат нещо некачествено или с изтекъл срок на годност, затова и не се впечатлявам толкова от намаленията и промоциите. Отделно, те са толкова незначителни, че кой знае каква разлика от реалната им пазарна цена няма.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Страсти в Тоскана 4 тв филм /11...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Ал Хайба тв филм /2 епизод/ (12)
  • 00:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Колко ми даваш?" - забавно куиз...
  • 22:30 "От местопрестъплението: Маями" -...
  • 23:30 bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Спирала" - сериал, с.2, еп.6
  • 01:00 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:45 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Хавай 5-0" - сериал, сезон 10
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 3
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 2
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.