Здравословният елемент на хранителните стоки като част от качеството все по-често определя покупката на българина.
Освен водещото съотношение цена-качество, той следи и храните да са пресни, особено сега през летния сезон.
Това заяви проф. Септемврина Костова, преподавател в катедра "Икономика на търговията” в УНСС, цитирана от агенция "Фокус".
Според нея се оформя тенденция промоциите, за които класически знаем, че са в третата фаза на жизнен цикъл на продукта, в зрелостта, да се прехвърлят към новите продукти.
Дегустациите намаляват, за сметка на демонстрациите, което също е интересна тенденция. Важна тенденция, която се намесва, е за здравословното хранене – че това е екологичен, биопродукт, каза проф. Септемврина Костова.
В супермаркетните вериги вече не се набляга толкова на рекламата, колкото на промоциите, тоест повече пари от този маркетингов бюджет да отиват в промоция, защото това са разходи за фирмите, които правят ценови намаления.
Според проф. Костова елементарното заблуждаване на клиента в промоциите е рядко срещано, тъй като има Комисия за защита на потребителите, инспектори, които минават.
Понякога заблудата е много фина – ако потребителят не е прочел шрифт с малки букви, че промоцията е на конкретна дата или че важи след събиране на някакви точки за определен срок и т.н. По думите й - има интересни стилове на веригите в промоциите. Например отстъпка в цената за комбинация от продукти – дъска за гладене и ютия или колбас с масло.
Има промоции срещу клиентска карта за конкретно посочени продукти и на определени дати, макар това да е затрудняващо. Предлага се и отстъпка в цената на кулинарен щанд вечер.