КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация

Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките

по статията работи: iNews.bg | 01.05.2017 | 10:59

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.

Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.

Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.

Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Вечерното шоу
  • 22:00 Концерт на Стинг и Кралския...
  • 00:00 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 01:35 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 02:35 Буря игрален филм /п/
  • 04:20 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:05 Чешити /п/
  • 05:15 Звезден прах тв филм /п/
  • Сега "Пазители на съкровището" -...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 ПРЕМИЕРА: "Спирала" - сериал, с.1,...
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините - късна емисия
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:10 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Джак Ричър" - с уч. на Том Круз,...
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 1
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.