Публичното име безспорно е важно за развитието на която и да е държава, но по-интересен е въпросът каква е икономическата полза от това. Понякога липсата на имидж се оказва по-лош вариант от наличието на лош имидж. Задачата пред страната ни в момента е да създаде представа за себе си.
Важно е да се направи правилно разграничение между експортното развитие на страната ни, туризма и привлекателността ни за инвеститорите. Това се налага заради факта, че по съвсем различен начин се представя информацията за тях. В туризма например каналите са едни – диапазонът е много широк, залага се на телевизията и по-масовите комуникации. При инвестициите е обратното - трябват точни решения, за да се стигне до правилните хора.
Естонците като сравнително наскоро освободени от руско влияние в момента много активно работят по своя имидж. По-голям успех за тях от влизането в еврозоната няма, твърди Георги Ангелов, който беше и модератор на втория панел от конференцията "Как да направим марката България видима и харесвана". През целия панел Ангелов акцентира върху ролята на политическото управление за имиджа и доверието, което гради държавата.
Според Огнян Донев - председател на КРИБ, за създаването на добър имидж трябва да се акцентира върху износа и корпоративното управление. Според него, има много държави, които познават продуктите ни. Министърът на икономиката, туризма и енергетиката Трайчо Трайков пък посочи, че е необходимо да използваме тези пазарни ниши, които веднъж вече сме заели. Подобни продукти са например киселото мляко в Азия, виното в Русия и селскостопанските продукти в Близкия изток.
Няма лесни идеи. Това, което е нужно да се направи, е да се създаде продукт, който да отвори зениците на света за нас. Това посочи Петко Димитров – зам.-председател на КРИБ. Тази идея беше продължена и от Георги Ангелов, който отново посочи като пример Естония и подобен проукт, който те са създали - Skype. Саймън Анхолт, експерт в областта на въпросите на националната идентичност и репутация, обаче го контрира като заяви, че в представите на хората Skype не е естонски, а американски продукт, т.е. няма връзка между създаденото и олицетвореното.
Работа всеки ден и доставяне на реални резултати в продължение на десетки години, това според Георги Бръшнаров – председател на борда на директорите на Българската асоциация на софтуерните компании, е основната формула на успеха, благодарение на която може да се постигне един разпознаваем на пазара като качествен български продукт. Според него не трябва да се акцентира върху привличането на инвеститори по принцип, а само върху тези, които ще инвестират дълготрайно у нас. Инвеститорите не се привличат от едно еднократно събитие, а от поредица от такива събития, които вече оформят създаването на имидж.
Виното е един от продуктите, които най-добре доказва връзката между имиджа на страната и износа за други държави. Българските вина и до днес са разпознаваеми на пазара в Русия, Полша, Азия като добри и нескъпи вина. Съществува обаче и обратната връзка - понякога имиджа на държавата пречи за разширяването на пазара на вино в останалите страни от Европа, например.
Износът има определящо значение за имиджа на една страна. У нас има няколко такива продукта – освен виното, такъв продукт е и киселото мляко, производството на маслодайна роза, консервените храни (в Русия) и др.