Мобилните апарати са сред най-предпочитаните стоки при онлайн пазаруването. Средностатистическата онлайн кошница за 2014 г. е 350 лв. като тенденцията е до края на 2015 г. тя да бъде около 600 лв. По-голяма част от потребителите са склонни да купят даден продукт онлайн, когато се предлага безплатна доставка, става ясно от изследване на сайт за електронен бизнес.
Онлайн магазините, предоставят широк избор на своите посетители, нещо повече, сега те имат възможността да сравняват цени на стоки и услуги, с оглед взимането на най-евтиното и правилно решение.
Според изследване на компанията около 62% от хората пазаруват редовно онлайн. Определено сред най-предпочитаните стоки са техниката, като тя заема 42% от търсенето. Телевизорите също представляват интерес за крайния потребител, особено когато могат да бъдат намерени на по-ниски цени отколкото в търговската мрежа.
На второ място се нареждат дрехи и аксесоари. Един от плюсовете да пазаруваш дрехи онлайн е, че спестяваш време, средства и нерви в обикаляне по магазините, изтъкват електронните търговци.
Книгите представляват интерес за 15% от потребителите. Интересен факт е, че електронният носител е по-предпочитан от хартиения. Въпреки това, те заемат трето място според проведеното изследване. Най-предпочитани са криминалните романи, след което се нареждат енциклопедии и автобиографии.
Аксесоарите за дома заемат четвърто място с 10%. Много често, хората освежават домашната обстановка чисто и просто с аксесоари, вместо с досадни и скъпи ремонти.
Интернет търговията даде възможност за развитие и на сектор услуги. Все още доверието към тях не е достатъчно голямо, но очакванията на специалистите е това да се промени до няколко години. Въпреки това 6% от потребителите се доверяват на услугите предлагани в електронните магазини.