Рекордните 52,4 млрд. долара са спечелили американските търговски вериги благодарение на почивните дни покрай Деня на благодарността и т.нар. Черен петък, предаде Reuters.
Постижението е със 16,4% по-високо, отколкото през миналата година.
Един от най-големите победители е веригата за електроника Best Buy. Компанията отвори магазините си още в полунощ на Деня на благодарността и по този начин привлече безброй клиенти. Освен това, за разлика от 2010 година, Best Buy свали драстично цените на 3D телевизорите и на други популярни продукти в каталога си.
Освен Best Buy, добри печалби са реализирали още Wal-Mart, Macy's, Amazon. Всички те отчитат ръст в двуцифрено число на посетителите си.
Общо 226 млн. американци са посетили магазин по време на Черния петък, като в това число влиза и електронната търговия. През миналата година купувачите са били 212 млн. души, сочи проучването на BIGresearch.
По прогноза на Американската национална федерация на търговците на дребно през периода ноември-декември ще има ръст на търговията от 2,8% на годишна база. През миналата година увеличението беше от 5,2%.