Общините ще застраховат задължително имотите си

Няма обаче изрично да се определя обхватът на покритите рискове

по статията работи: Ралица Стоянова | 07.11.2012 | 11:02

Общините ще застраховат задължително имотите си от 1 януари догодина. Това постановиха депутатите с приемането на второ четене на промени в Закона за общинската собственост, информира агенция "Фокус".

Имотите – публична и частна общинска собственост, ще се застраховат, без изрично да се определя обхватът на покритите рискове.

Въвежда се нормативно изискване за включване на застрахователните рискове "природни бедствия” и "земетресение” към задължителните застраховки.

Общинският съвет ще определи имотите – частна и общинска собственост, които подлежат на задължително застраховане.

Предложението общинските имоти да се застраховат задължително беше внесено в парламента в края на август. Поводът беше земетресението в Перник през май.

На първо четене е приета и промяна, според която държавните имоти също ще подлежат на задължителна застраховка.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


63 anytime anywhere 04.12.2013 | 14:43
няма начин да не ги вдигат, нали трябва да се възползват.
62 Силвия Ганчева 07.11.2012 | 16:41
Не би трябвало да има лобиране на кандидати в тоя конкурс, ама ще видим...:)
61 Бони бон 07.11.2012 | 16:40
А бе стана ясно, че не е толкова мършава - бюджетния излишък определено е доста голям. :) Ама това е друг въпрос - за това трябва да има застраховки, защото ние не сме длъжни да плащаме за общинските сгради при такива непредвидени обстоятелства не по наша вина.
60 Лола Мартинес 07.11.2012 | 16:39
Е, какъв ще бъде смисъла, пак ще се обезщетява с държавни пари, т.е. с наши, а в случая това се иска да се избегне?!
59 Силвия Ганчева 07.11.2012 | 16:38
Е, ако искаш мога да ти препоръчам застрахователя :) Вече трета година го позлвам и за ГО и за Каско. Да чукам на дърво, да не ми се налага да давам повече примерно:)
58 Бони бон 07.11.2012 | 16:35
Ми може, макар че не би трябвало. Всеки да си прави избор, всяка община, която ще е най--изгодната оферта на различните компании.
57 Лола Мартинес 07.11.2012 | 16:35
Ами направи си и ти застраховка?? Какво ти пречи? Това е избор на всеки. Има различни условия, можеш да застраховаш само срещу земетресения или пожари, което излиза много евтино. Просто никой не се интересува, ама говори.
56 Martin Lakev 07.11.2012 | 16:22
Там е работата, че когато се случи някакво бедствие, засегнало общински сгради, пари се отпускат за ремонт, но най-потърпевши са движимите и недвижими имоти на хората. По мои наблюдения застраховка си правят само по-заможните, останалите само се оправдаваме с липсата на средства, а една прилична застраховка на жилище на година излиза към стотина лева. Не е чак толкова много.
55 Марийка Чеканова 07.11.2012 | 16:16
Да не се случва такова нещо, ама като знам с колко уговорки плащат щети по ГО тези застрахователи си представям какво ще стане, ако недай си Боже стане някое разрушително земетресение и пр.
54 Genata Mishev 07.11.2012 | 16:16
Дали няма да им бъде препоръчана някоя определена застрахователна компания:) Напоследък този бизнес стана страшно преуспяващ, всъщност откак сегашната власт пое управлението на страната.
53 itsi bitsi 07.11.2012 | 16:13
Късметлийка. На мен ми бутнаха отзад колата докато е била на паркинг и очевидци ми казаха кой е бил, но иди доказвай. Всички разходи си платих от джоба.
52 Gheorghy Ganchev 07.11.2012 | 16:09
Застраховките и на части имоти е нещо разпространено в цял свят и предвид увеличаващите се случаи на влизане с взлом е крайно време сами да поемем инициативата и да се застраховаме за всеки случай.
51 Mahat Ma 07.11.2012 | 16:06
Със сигурност ще има облагодетелствани застрахователни филми, но аз съм за това задължително застраховане на общински и държавни имоти. Когато се случи някое бедствие все се бърка в хазната, а тя каквато е мършава...
50 Wild Rose 07.11.2012 | 15:52
за сега това са само призиви, защото държавата не иска да ни плаща щетите при следващия земетръс... Това е. Друге въпроса, че и това задължително застраховане на общински сгради може да се окаже едно кранче за точене на пали.
49 Чичо Арни 07.11.2012 | 15:44
За да се избегне именно този момент, можеха просто да направят държавен гаранционен фонд или нещо от сорта, ама искрено се съмнявам да се случи.
48 mind games 07.11.2012 | 15:44
Хайде да не се застрахова задължително частната собственост?! Защото едва ли всички ще са съгласни да си застраховат имота!
47 mind games 07.11.2012 | 15:43
Не само ще се караме, ами може и до бой да го докараме ;)
46 Тръпкомир Тръпков 07.11.2012 | 15:42
Няма начин да не се разсмърди. Около такива конкурси винаги става интересно. Купуваме пуканките и сядаме да гледаме :)
45 mind games 07.11.2012 | 15:41
Който даде по-добра оферта, той ще спечели! Само да не е поредния нагласен конкурс в полза на определен кандидат.
44 Тръпкомир Тръпков 07.11.2012 | 15:40
За държавата ще бъдат на преференциални цени :)
43 г-жа Тенджеркова 07.11.2012 | 15:38
Интересно каква ли е сумата за тези застраховки и чрез каква процедура ще бъдат избирани застрахователите?! Колкото положителен факт, толкова и притеснителене си е за нас, тъй като машинациите тук са в особено големи размери.
42 Milica Georg 07.11.2012 | 15:28
След като промяната е приета на първо четене, едва ли ще срещнат особени затруднения при минаването й на второ.
41 human factor 07.11.2012 | 15:25
Чудно ми е сега при това положение дали застрахователите ще вдигнат тарифите по застраховане на имоти. Няма начин.
40 доплеров ефект 07.11.2012 | 15:24
Ще се направят. От 1 януари 2013 застраховките на имоти стават задължителни
39 Средновековен Рицар 07.11.2012 | 15:20
Въпроса е дали ще се направят навреме тези застраховки, или ще се чака пак да се случи някое бедствие, преди да се сети някой, че трябва да си свърши работата.
38 Батко съссладко 07.11.2012 | 15:19
Тази монета има и обратна страна. Например когато се случи земетресение като такова в Перник. Тогава ще им се наложи да развържат кесиите :).
37 David Hayemaker 07.11.2012 | 15:17
Застраховките не са толкова скъпи, но си представи когато изгори една сграда, или бъде срутена от земетресение какви ще бъдат щетите тогава.
36 Sweet Dreams 07.11.2012 | 15:16
Те хубаво трябва да си ги правят, но питаш ли ги, дали имат такива излишни парички, с които да си направят нужните застраховки :)? Не е толкова лесно.
35 Средновековен Рицар 07.11.2012 | 15:15
"Въвежда се нормативно изискване за включване на застрахователните рискове "природни бедствия” и "земетресение” към задължителните застраховки." - Това са абсолютни задължителни застраховки, които за мен е трябвало да има досега.
34 Батко съссладко 07.11.2012 | 15:14
Ще ги застраховат разбира се. Особено сградите в земетръсните зони са им най-необходими такива застраховки, защото видяхме какво се случи в Перник.
33 David Hayemaker 07.11.2012 | 15:13
Няма да е кой знае колко скъпо, но ми е интересно към коя застрахователна компания ще се правят застраховките. Да не стават конфликти на интереси само :).
32 Sweet Dreams 07.11.2012 | 15:13
Най-добре е наистина да си застраховат сградите, защото после ако нещо се случи, то държавата ще трябва да извади пари от джоба си, за да ги възстанови.
31 доплеров ефект 07.11.2012 | 15:08
Колата и жилището са най-важните ни дълготрайни материални активи. Затова би било добре за нас ако се грижим за тях подобаващо и ги застраховаме.
30 human factor 07.11.2012 | 15:07
Българите трябва да започнат да гледат с повече доверие на имуществените застраховки, както си правят каско на колата, така е добре да си застраховат и дома.
29 Чичо Арни 07.11.2012 | 15:02
Какво ли да кажат тогава японците, където годишно се случват по над 1 500 земетресения, направо да евакуират държавата сигурно.
28 evelin mincheva 07.11.2012 | 15:02
Аз съм ЗА това да се случи. Немалко природни бедствия ни връхлетяха и нас, нека помислим за имотите си
27 г-жа Тенджеркова 07.11.2012 | 14:01
Едно е сигурно застрахователните дружества ще се облагодетелстват доста от това решение, но както се казва при евентуални щети поне няма да се бърка в хазната.
26 Силвия Ганчева 07.11.2012 | 13:41
Ами не е точно така. Аз мога да дам личен пример с Каското на колата ми - имам два леки инцидента, и двата случая ВЕДНАГА се реагира, като в единия, понеже ми бяха бутнали огледалото на паркинга, веднага дори ми дадоха парите, на същия ден:)
25 Бони бон 07.11.2012 | 13:39
По тая логика НИЩИ никога не трябва да се застрахова, защото като цяло утре може да падне и един астероид и да ни избир всичките?? Желязна логика имаш.
24 Лола Мартинес 07.11.2012 | 13:38
Ма ти верно си станал голям хейтър:) Не мисля, че точно това е целта, макар че И тя е на дневен ред. При следващото земетресение, като падне общината в твоя град, ти ли ще дадеш пари за да я възстановят?
23 Силвия Ганчева 07.11.2012 | 13:37
И аз така смятам, макар че може би ще има доста разходи по самото застраховане....
22 Бони бон 07.11.2012 | 13:37
Еми, може и да се отвори, ама при следващо земетресение например, няма да се компенсира с нашите пари щетите
21 Лола Мартинес 07.11.2012 | 13:36
Вземи се научи първо да пишеш правилно, пич, а после се обяснявай. Какво за Костов?? Политици, като Костов твоя идол Боко тиквата може само да мечтае да стигне по опит, разум и начин на управление. Ако не беше Костов навремето да спаси държавата от сигурен фалит, КУХАТА ГЛАВА едва ли сега щеше да е на този пиедестал. Айде, като си толкова предубеден догодина си гласувай за пост комуниста Бойко Борисов, после се чуди що живееш мизерно още 4-5 години на същите мизерни пари и стандарт на живот - само не насаждай акъли тука.
20 Силвия Ганчева 07.11.2012 | 13:32
"Предложението общинските имоти да се застраховат задължително беше внесено в парламента в края на август. Поводът беше земетресението в Перник през май." - Така и трябваше. А не, всички ремонти и обезщетения да са за сметка на народа по общинските сгради специално.
19 Бони бон 07.11.2012 | 13:32
Нека. Само да не стане задължително застраховането и за частните имоти, както май стана в Русия...Че тогава ще се караме :)
18 Лола Мартинес 07.11.2012 | 13:31
Ами да, така и трябва. Все пак, ако нещо се случи не дай си Боже, после всички компенсации ще са за наша сметка.
17 синята коалиция 07.11.2012 | 13:17
Само ще те помоля да внимаваш с определенията! Не съм си позволил да те обидя, че да използваш такива обиди. А можеш ли да ми кажеш с какво са заслужили пенсионерите да им бъдат увеличени пенсиите?
16 Комплексиран интелектуалец 07.11.2012 | 13:05
ей, комуняга, марш оттука. По времетоп ан комуягите или креатурата им Иван Костов майичнките големи ли бяха? Какво стана тогава с пенсиите на хората? от 300 лева станаха 50
15 Комплексиран интелектуалец 07.11.2012 | 13:04
логично е
14 синята коалиция 07.11.2012 | 12:29
Няма проблем! Ще се вземе от майчинските или от детските надбавки :) Той премиера ще си каже откъде ще ги вземе, няма да го спести.
13 deja vu 07.11.2012 | 12:26
Щом застраховката става задължителна няма ли така да се отвори прекалено висок разход за държавата
12 evelin mincheva 07.11.2012 | 12:26
Крайно време беше тази застраховка да стане задължителна. Това е добър начин да се пазят обществените имоти.
11 крива отвертка 07.11.2012 | 12:16
Потенциално цялата държава е в земетръсна зона :) Това е според специалисти. Въпроса тук е кой ще спечели от тия застраховки?!
10 Wild Rose 07.11.2012 | 12:10
Сигурна съм, че повечето хора ако имаха възможност биха го направили. Моето семейство отделя скромна сума всяка година за застраховката на къщата, поне някаква сигурност...
9 kiki amerikaneca 07.11.2012 | 12:07
Няколко застрахователя сигурно много добре ще се облажат от цялта работа. Според мен трябва да се застрахова в местата, където може потенциаолно да има земетресения.
8 крива отвертка 07.11.2012 | 11:59
Целта е да се нагушат определени застрахователни компании! Остава да видим кои ще са печелившите!
7 funky hero 07.11.2012 | 11:58
Разбира се, че не е много разумно! Просто ще се облагодетестват определени застрахователни компании от тая работа :)
6 sleeping sun 07.11.2012 | 11:50
И аз смятам че обществените имоти трябва да имат застраховка при всички положения.
5 Jana Kirova 07.11.2012 | 11:34
Да, това за мен е наистина наложително, след тези бедствия, които стават напоследък е редно дори частната собственост да се застрахова, срещу бедствия и аварии.
4 Petar Georgiev 07.11.2012 | 11:33
Не,няма как да накарат хората задължително да си застраховат частните имоти,но тези които не са ги застраховали трябва да са готови да си понесат риска и ако се случи нещо да не плачат за помощ от държавата,защото тяхна е отговорността да се грижат за имотите си,а не на държавата!
3 Sisunka Mitevska 07.11.2012 | 11:30
вървим по примера на братушките, които също въведоха подобен закон. Покрай земетресението в Перник се заговори, че подобно нещо е възможно и с частните имоти.
2 Сашо Костов 07.11.2012 | 11:21
Не мисля, че е много разумно да не се определят изрично рисковете при които да се изплаща застраховката. Всички сме наясно, че застрахователните компании са готови да носят от 100 кладенеца вода, само и само да не изплатят застраховката.
1 Сашо Костов 07.11.2012 | 11:11
Не мисля, че е много разумно да не се определят изрично рисковете при които да се изплаща застраховката. Всички сме наясно, че застрахователните компании са готови да носят от 100 кладенеца вода, само и само да не изплатят застраховката.

ТВ програма

Кино

  • Сега Езерното момче детски тв филм...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Домът на вярата
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Георги Василев
  • Сега "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Бетовен 5" - комедия, семеен (САЩ,...
  • 14:30 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Крилете на любовта" - с уч. на...
  • 14:15 "Професия шаферка" - с уч. на Тори...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.