Пазарът на онлайн реклама в България продължава да расте. Само за последната 1 година е регистрирано увеличение в рамките на над 20%. Общите нетни приходи от интернет реклама за 2015 г. са 61.84 млн. лв., докато за предходната 2014 г. сумата е била 50.83 млн. лв. Това става ясно от проучването на AdEx 2015, представено на шестото издание на Националния форум на дигиталната индустрия в България IAB Forum.
От резултатите се очертават няколко интересни тенденции, сред които ролята на социалните мрежи, които увеличават дяловете си.
Най-голям е делът на дисплей рекламата - 27.3%, въпреки че тя реализира и понижение, като през 2014 е била 32%. Facebook записва сериозните 25,3%. Ръст отчита и рекламата в Google - също 25.3%. Делът на рекламата в YouTube е 13.9%.
От данните става ясно, че най-голям ръст при нетните приходи от интернет реклама се наблюдава при Facebook рекламата от 9.43 млн. лв. през 2014 година до 15.65 млн. лв. през миналата година.
Нетните приходи от дисплей реклама през миналата година са 16.88 млн. лв., а от Google търсене – 15.65 млн. лв.
От YouTube приходите за 2015 година са в размер на 8.6 млн. лв. при 7.58 млн. лв. година по-рано. От реклама "на клик" са 2.58 млн. лв. при 2.37 млн. лв. през 2014 година.