Пекин забрани външната реклама на стоки, които промотират хедонистичен и луксозен стил на живот заради опасенията на правителството, че нарастващата пропаст между бедни и богати в страната може да доведе до конфликти сред китайците.
Административното звено за производство и търговия на столичния град публикува заповед, според която бизнесът в страната има срок до 15 април да се "прочисти" от подобни реклами, както и такива, които промотират прекомерно "чуждестранни" продукти. В заповедта не се посочва дефиниция за този тип стоки, но според него подобни реклами създават политически "нездравословен" климат.
Въведена е забрана и за употребата на думите "изключителен" (supreme), "кралски" (royal), "лукс" (luxury) и "висока класа" (high class), които са широко употребявани в китайските реклами на жилища, автомобили и вино, предава АФП.
Властите в друг китайски мегаполис в Югозападен Китай също приеха подобни правила миналата седмица. Градската управа в Чонгкин забрани употребата на думите "най-добър" (best), "уникален" (unique) и "незаменим" (irreplaceable) при рекламиране на недвижими имоти.
Мерките са необходими, за да се разсеят критиките, които китайското правителство понася във връзка с разширяващата се пропаст между бедни и богати в момент, в който високата инфлация притиска стотиците милиони работници и селяни в страната. Премиерът Вен Дзябао дори заяви, че "разрешаването на проблема с нечестното разпределение на приходите" в страната ще бъде една от главните задачи на управлението му в икономическия план на Китай за периода 2011 – 2015 година.
Проучвания сочат, че Китай ще стане най-големия пазар на луксозни стоки в света до 2020 година с 44% от глобалните продажби, като този процент тогава ще представлява обем, по-голям от целия настоящ световен пазар на луксозни продукти.