Консумацията на безалкохолни напитки продължава да бележи леко покачване през последните три месеца на годината, като общото потребление на напитки за третото тримесечие е нараснало с 3%. Това показва статистиката на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.
За деветте месеца потреблението на безалкохолни напики е 1228 милиона литра, което е с 60 милиона литра по-малко от 2009 г. Причините за това са продължаващата криза - свиване на семейните бюджети и разходи, намаляване на потреблението основно в обектите на студения пазар.
Напитките от групата “Студен чай” са и единствените, при които продължава да се наблюдава сериозен ръст в консумацията от 15% за изтеклите месеци на 2010 г.
При бутилираните води потреблението за деветте месеца на 2010 г. е с 4% или с 27 милиона литра под постижението през миналата година. Намаляло е потреблението във всички групи бутилирани води - при натуралните минерални води с 4%, при газираните води с 9%, при водите в 19,5 л. галони с 6%.
Българският потребител е консумирал с 4% или 24 милиона литра по-малко газирани напитки през януари-септември 2010 г. в сравнение със същия период на 2009 г. Със 7% е намаляло и потреблението на напитки от групата “енергийни и спортни”. При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е намаляло общо с 3%, като само при разтворимите прахообразни напитки се наблюдава ръст от 13%.
Най-засегнато от кризата се оказва потреблението на натурални плодови сокове и нектари. За деветте месеца на 2010 г. то е с 14% или с близо 10 милиона литра по-малко от предходната година. Като цяло цените на безалкохолните напитки през деветмесечието бележат задържане.