6 август беше критичен ден за БДЖ "Пътнически превози" - на тази дата изтече срокът, който финансовият министър Симеон Дянков постави, за да получи план за реформата на компанията.
И явно идеите на транспортния министър Ивайло Московски са се харесали на Дянков, защото компанията отново ще получава реалният размер на субсидиите си, няма да има съкращения на персонал, нито спиране на влакове.
Това гарантира Московски след продължилата над 2 часа среща във финансовото министерство, съобщава Агенция "Фокус". По време на разговорите е постигнато споразумение да се намалят разходите на дружеството и да се увеличат приходите, допълни още транспортният министър.
На въпрос как точно ще бъде постигнато това Московски отговори - с намаляването на гратисчиите. В началото на новия парламентарен контрол ще бъде приета наредба срещу пътуването без билет. Ще бъдат създадени исловия за писане на актове и възможности за събиране на средствата от тези актове. "Там резервите са в милиони", коментира още транспортният министър.
Тема са били и мерките срещу кражбите в БДЖ. Обсъдено е и компанията да предостави част от активите си за обезпечаване на кредита от 1995 г., каза още Московски. За ползване на държавата могат да бъдат дадени почивните станции и други сгради.
Плановете за оздравяване на компанията бяха поискани в петък (3 август) от финансовия министър Симеон Дянков след като ден по-рано изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обяви, че в средата на август компанията може да фалира.
Още от началото на миналия месец държавата спря субсидията за БДЖ "Пътнически превози", защото компанията е спряла да изплаща 17-годишен заем към Световната банка. Тогава бяха изтеглени 150 млн. лева.
Всеки месец БДЖ "Пътнически превози" получава от държавата по 14 млн. лева.