Половин милиард лева ще бъдат похарчени за спешен авариен ремонт на 100 км от четири магистрали, на които държавата направи проверки за качество на настилката. "Ремонти на ремонтите” ще се извършват на Северната скоростна тангента, "Тракия”, "Марица” и "Хемус”. Това стана ясно в неделя от изказване на председателя на управата на Агенция "Пътна инфраструктура” Венцислав Ангелов пред бТВ.
"Голяма част от проверките за качеството на строежа на пътищата у нас са възложени от МВР още през миналата година. Целта е да се види за определена отсечка как е направен пътят и как се поддържа", уточни инж. Ангелов пред бТВ.
Той подчерта, че АПИ трябва да направи подробен анализ за това какви материали са вложени в пътищата.
Последно, в края на февруари тази година строителният министър Иван Шишков обяви, че липсва една трета от асфалта липсва на Северната скоростна тангента. При първоначален оглед на ядка от пътя арх. Шишков заяви, че заложеният по проект асфалт трябва да е 20 сантиметра, но 6 см липсват.
"Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, липсва част от пътя", уточни тогава министърът.
Собственикът на фирмата-строител "Хидрострой" Велико Желев беше арестуван за 72 часа тази седмица, но не за "тънкия" асфалт, който беше установен на Северната скоростна тангента от Шишков, а заради това, че ударил бившия си служител Благой Андонов (по твърдения на прокуратурата). Желев отрича и твърди, че го е уволнил дисциплинарно заради кражби.
От разговора в неделя стана ясно, че резултатите от пробите, които са взети от Северната скоростна тангента, все още не са минали всички лабораторни изследвания.
"Конкретната ядка, която се взима от асфалтовата настилка ни показва съответните пластове. Вземането на пробите е избираем. Спрямо проектната документация ние имаме заложена определена дебелина на пластовата настилка. След изваждането на тази ядка се прави съпоставка", уточни още Ангелов.
Пътната агенция като страна по инхаус договорите за изграждането на "Хемус" продължава да работи по тях и когато се изисква, се изплащат средства по тях. За магистралата Русе-Велико Търново също са платени авансови средства – около 100 млн. лв. "Искаме да сме коректни по договора и затова изплащаме средствата", каза още в неделя Венцислав Ангелов.