2С иновативно събитие, което се проведе едновременно в три локации, Пощенска банка официално откри пилотните си дигитални офиси от ново поколение. След успешното си оперативно обединение с Банка Пиреос България, което приключи миналата седмица, Пощенска банка поставя началото на процес по цялостна трансформация на своята още по-широка клонова мрежа.
Концепцията на новите офиси е подчинена на стремежа за отлично потребителско изживяване в контакта с институцията. Тя съчетава, от една страна, обособяване на зони за самообслужване, в които клиентите могат сами да извършват бързо и лесно различни операции, а от друга – залага на по-отворен, уютен и модерен интериор. Новата концепция за офисите на Пощенска банка отговаря на очакванията на съвременните потребители за повече бързина и удобство в банковото обслужване и възможност за по-обстойна лична консултация с банков експерт, който може да предложи конкретно финансово решение.
Първите три центъра на банката от новия тип се намират в София – в Paradise Center, в The Mall и на ул. "Бели Дунав". Те бяха открити едновременно от трима топ мениджъри на Пощенска банка – Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС, Димитър Шумаров, изпълнителен директор, главен финансов директор и член на УС, и Асен Ягодин, изпълнителен директор и член на УС. Интерактивна инсталация на декоративно дърво, което "оживя" по време на събитието с помощта на специално създаден 3D мапинг, представи символично синергията между технологиите и грижата за природата, заложена във философията за развитие на Пощенска банка.
"След обединението с Банка Пиреос Пощенска банка вече е още по-голяма, по-силна и по-динамична институция, която затвърди позицията си на системен участник на пазара и на компания с иновативен дух, която не просто следва тенденциите, а ги създава. Клоновата ни мрежа стана по-широка и започваме да я трансформираме, за да постигнем още по-добро клиентско изживяване, което е основният ни приоритет. С новите си дигитални клонове надграждаме добрите практики на Пощенска банка по отношение на обслужването и осигуряването на отлично потребителско изживяване в контакта с нас, за което само преди седмица бяхме отличени със злато в един от най-престижните европейски конкурси в банковия сектор - The Retail Banking: Europe 2019 Awards. В проучване, което направихме с Гемиус, над 80% от потребителите споделиха, че все още предпочитат личната консултация с банков консултант за спецификите на продуктите. Тази идея залегна в трансформацията на нашите офиси. Фокусът се измества от традиционните банкови услуги към персоналната консултация на клиента и предлагането на гъвкаво решение на конкретните му потребности, което е силата на Пощенска банка. Рутинните операции пък се изнасят в зоната за самообслужване, което е голямото удобство за клиентите, защото им пести време и е модерно и практично решение за тях. С новата концепция на нашите офиси за пореден път доказваме, че в Пощенска банка сме иновативни, модерни и успяваме да предлагаме добавена стойност за клиентите и обществото", заяви Петя Димитрова, главен изпълнителен директор и председател на УС на Пощенска банка.
С тези думи тя се обърна към гостите на събитието в Paradise Center и символично "преряза" дигиталната led лента, с което официално откри иновативния клон. Речта ѝ беше предавана на живо в останалите два нови центъра на банката, в които с речи и "прерязване" на дигитални ленти се включиха Димитър Шумаров и Асен Ягодин.
Синхронизираното откриване на трите иновативни клона на Пощенска банка отбеляза и успешното финализиране на оперативното обединение на Пощенска банка и Банка Пиреос България, което приключи на 18 ноември 2019 г. и беше осъществено за рекордно кратък срок от по-малко от 5 месеца. С това двете банки продължават заедно напред като една институция, която ще работи под търговската марка "Пощенска банка". Водещ на събитието беше Орлин Павлов, който поздрави гостите с песента "Заедно" – специална препратка към мащабната комуникационна кампания за обединението на Пощенска банка и Банка Пиреос, която премина под мотото "Заедно напред".
В трите нови клона на Пощенска банка има обособени дигитални зони за самообслужване, банкомати с депозитни функции и големи сензорни (touch-screen) екрани с информация за актуалните предложения на банката и условия по банкови продукти. Там клиентите могат сами да извършват справки, да плащат битови сметки, да правят преводи с Western Union и да сменят своя ПИН код. Те също така имат възможност да внасят и теглят от сметките си в банката като използват ATM с депозитна функция. Потребителите могат да получават актуална информация за продукти и услуги на банката директно на големите сензорни екрани в офисите и така да помогнат за намаляване на ползването на хартия. Поетапно зоните за самообслужване на Пощенска банка ще разширяват предлаганите възможности като ще включват и транзакции между сметки, кандидатстване за кредит и други банкови услуги.
След обединението с Банка Пиреос Пощенска банка вече разполага с още по-широка клонова мрежа в цялата страна от над 200 офиса и ще продължи да предлага иновативни продукти и услуги, високо качество на обслужването и гъвкави финансови решения за индивидуални и бизнес потребители. Пощенска банка има пазарен дял от над 10% по размер на активи, кредити и депозити на българския пазар и очакванията са тя да заеме трето място по размер на кредитния портфейл с обем от 7.5 млрд. лв. и по размер на депозитите – с 9.3 млрд. лв. Така банката затвърждава позицията си като системна за пазара банка и лидер в нововъведенията и формирането на тенденциите в банковия сектор в страната.