ЕРП-тата ще се длъжни до 8 часа да ни възстановят електрозахранването, след като си платим сметката за ток, без да ни таксуват.
Това се предвижда в промените в Закона за енергетиката. Те бяха представени от зам.-председателя на ресорната комисия в парламента Явор Куюмджиев по време на дебата за защита на потребителите от монополите.
Също така доставчиците на електроенергия ще трябва да уведомяват клиентите си, че им предстои спиране на тока заради неизплатени задължения. Според Куюмджиев електроразпределителните дружества могат да осведомяват клиентите си чрез SMS, чрез потвърждение за получен факс и с препоръчано писмо.
Измененията предвиждат потребителите да могат да търсят правата си при некачествено снабдяване с ток или газ за 3 години назад, съобщава bTV. Ако бъде доказано, че вината е на доставчика и ако над 10 дни качеството на услугата е занижено, клиентите няма да изплащат дължимите суми. Също така дружествата ще покриват сумите за нанесените на абонатите вреди от лошата услуга.
Клиентите, които имат необичайно висока сметка за ток или газ, ще могат да я оспорят. Те ще имат това право, ако тя надвишава с 30% дължимото от клиента за същия период за миналата година.
Докато тече процедурата по оспорването на сметката, абонатите няма да я плащат. Те ще се разплатят, когато бъде решено дали тя е надписана, или не.
Доставчиците, които предоставят услуга в нарушение на условията за непрекъснатост и качество, ще понесат имуществена санкция в трикратен размер.