Европейският съюз (ЕС) одобри още една програма за промоция на млечни продукти в трети страни. Бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко ще бъдат рекламирани в Австралия и Обединените арабски емирства.
Стойността на програмата е 3,5 млн. евро, като половината от тях се предоставят от ЕС, 30% от ДФ "Земеделие", а останалите 20% ще трябва да бъдат осигурени от бенефициента на програмата - "Асоциация на млекопреработвателите в България". Срокът на изпълнение е три години.
Програмата цели увеличаване потреблението на промотираните продукти и активно запознаване на целевите групи потребители с тяхното разнообразие.
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци, напомнят от ДФ "Земеделие". Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните (МЗХ), а документите се подават всяка година в срок до 15 април (1-ро представяне) и 30 септември (2-ро представяне).
Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това – изпратени за одобрение от Европейската комисия.
Договорите се сключват с фонд "Земеделие” до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК.
Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на фонда в размер на 15% от максималното годишно финансиране по програмата.