Ако вземем страна в търговския спор между bTV и "Булсатком" – това вече би било съвсем недопустимо. Ако въобще може да става дума за регулация – това е регулация в сферата на преноса, а ние се занимаваме с регулация на медийното съдържание, така че нямаме връзка с това.
Така коментира казусът с bTV и "Булсатком" председателят на СЕМ Георги Лозанов пред БНР.
Чуха се доста сериозни обвинения, като например за броя на абонатите, затова, че не се представя действителният брой на абонатите, но от АБРО, които твърдят това, ако има достатъчно желание, да съзират съответните власти, допълни Лозанов.
"Булсатком" спря сигнала на bTV заради изтекъл договор. От оператора дори обещаха да компенсират абонатите си с отчисления от месечните такси. Въпреки усилията на сателитния оператор да постигне нова договореност с приемливи за абонатите си условия, до споразумение към момента не се е стигнало.
От своя страна пък bTV обявиха, че им е наложена "безпрецедентна ценова дискриминация”, то "Булсатком" категорично нарече действията на медийната група "безпрецедентна ценова преса” към абонатите.
Председателят на СЕМ коментира също и рекламата на мобилен телефон, в която е показана асоциация с българския хан Кубрат, тъй като е имало редица оплаквания до контролния орган. "Ние разгледахме и не видяхме основание за санкция по Закона за радио и телевизия, защото не става дума за конкретна историческа личност в случая, а за един художествен, ироничен образ, което е в стилистиката на съвременната реклама”, обясни експертът.
Лозанов коментира и казуса с рекламата за сирене. Според него има два проблема. Единият е дали рекламата не е заблуждаваща. "С това се занимава Комисията за защита на конкуренцията и ние я сезирахме, за да преценят дали няма риск зрителите да разберат, че става дума за нещо друго, а не за сирене", обясни Лозанов.
Втората тема е дали отговаря на професионалните и естетически стандарти, но СЕМ не се занимава и с това, а Националният съвет по саморегулация, към когото от СЕМ са се обърнали и в четвъртък и те ще заседават по тази тема. "Те имат правомощието да поискат спирането на рекламата. Тогава, ако операторите, ако не се съгласят с тяхното предписание могат да бъдат санкционирани от СЕМ", допълни Лозанов.