Промените в закона за защита на потребителя, които подготвя Министерството на икономиката, предвиждат всяка стока в гаранция, независимо дали става дума за обувки, компютър, телевизор, или пералня, да посещава сервиз до три пъти.
Ако закупената стока се повреди и след третия ремонт, потребителят ще има право да поиска разваляне на договора и възстановяване на сумата за покупката или поне част от нея. Това обясни зам.-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров, цитиран от в. "24 часа”.
Досега законът предвиждаше безкрайни ремонти, докато изтече гаранционният срок, без шанс търговецът да върне парите.
Промените са съобразени с еврорегламент за защита на правата на потребителите, когато търговията е извън магазините.
Целта е хората да имат право на рекламация или жалба и когато си купуват книга на площад "Славейков" или когато търговски пътник идва в дома ви и предлага да си купите тенджери, прахосмукачка или друг някакъв електрически уред.
Няма разлика дали покупката е в магазина, или извън него – правата на потребителите са едни и същи, обясни зам.-министърът и това се записва в закона. Жалбите за некачествена стока, купена у дома, по телефон, онлайн или на улицата, могат да се изпращат в Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Другата цел е да се защитят гражданите при онлайн пазаруване от лоши практики. Законовата гаранция ще бъде 2 години, като се прави уговорката, че тя зависи от вида на стоката. Няма как запалките например да са с такава гаранция.