От началото на годината до края на октомври 2010 г. продажбите на нови автомобили, мотоциклети и автобуси у нас са общо 15 407. Това показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.
За сравнение, за януари – октомври 2009 г. продажбите бяха 22 949, или с 32,86% повече. Въпреки че спадът на автомобилния пазар продължава да е значителен, той все пак леко се забавя спрямо отчитаните преди няколко месеца темпове на намаление.
Продадените нови леки автомобили са 14 766, мотоциклетите – 313, автобусите и камионите – 641.
В автомобилния сегмент лидер е Toyota с пазарен дял от 10,88%. Това означава, че за десетте месеца са продадени 1606 коли от марката. На второ място с дял от 9,43% е Ford (1392 коли).
Третата позиция се пада на Volkswagen с 1345 продадени автомобила и дял от 9,11%. Топ 5 попълват Peugeot (пазарен дял от 7,79%) и Dacia (7,11%).
При мотоциклетите с най-големи продажби изпъква Peugeot с над 40% от пазара, които обаче се формират с едва 128 продажби от началото на годината.