Супермаркетите ни превръщат в зомбита

Вижте какви трикове прилагат тръговците, за да ни карат да харчим

по статията работи: Христина Рафаилова | 16.04.2014 | 20:13
Повече за:

Случвало ли ви се е да влезете в магазина за един хляб, а да излезете от него с пълна количка с покупки. Тази шопинг драма се случва на почти всички, освен може би на тези, преминали специален военен тренинг, как да не издават тайни, ако попаднат в плен.

Подобни преживявания със сигурност изтъняват джоба ни доста, успокоението е, че трескавото пазаруване на ненужни продукти не се случва по наша вина. 

Големите вериги магазини прилагат различни тактики, за да пробудят шопинг маниака в нас.

От привличащите погледите ярки знаци до бира, поставена на рафта до памперсите. Това се трикове, които маркетите прилагат, за да приберат колкото може повече от семейния ви бюджет. 

Залагането на капани за клиентите е привлякло вниманията на неправителствената организация Which?. От там  изпратили потребители в четири големи вериги, които носели специални устройства, проследяващи накъде се насочват погледите на клиентите.

Опитът показал, че магазините използват различни методи, с които подсъзнателно да насочват купувачите към стоки, които носят по-голяма печалба.

Някои трикове били съвсем простички. Висящите от рафтовете знаци и табели във формата на флагчета гарантирали, че клиентите ще забележат продуктите поставени под тях. Причината била, че те се движат  и така привличат периферното зрение на клиентите. 

Подредбата на маркета също имала за цел да провокира желанието за пазаруване. 

Често срещан пример е бирата, поставена до памперсите.  Веригите установили, че подобно разположение на продуктите гарантира, че женените мъже биха купили и двете стоки в петък вечер. Според експертите хората четат етикетите като книга – от ляво на дясно и след това надолу.  Големите марки плащат големи суми именно поради тази причина, за да бъдат поставяни техните стоки на нивото на човешкото око.

 Със същите мотиви се продуктите се разполагат така, че най-евтините да са най-отляво, като цената бавно се покачва към дясната част на рафта. 

Друга практика била поставянето на червени етикети, тъй като хората несъзнателно ги асоциирали с намаление на цената. Всъщност стоките с намалени цени и на промоция стоят на крайните, забутани щандове. 

Плодовете и зеленчуците пък се поставяли в началото на магазина, за да създават у посетителите чувство на свежест и да им вдъхват енергия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


14 Никол Георгиева 17.04.2014 | 11:52
И аз съм така, много рядко се отпускам да си вземат нещо странично или да си харча парите за някакви глупости от сорта на чипсове, бонбони и сладки, предпочитам мляко или салата и нещо друго пред това.
13 Thomas Gyirov 17.04.2014 | 11:48
не се поддавам, но наистина от както прочетох една подобна подробна статия за това какво как е разположено в супермаркетите се чувствам като някаква лабораторна мишка,но гледам да не се поддавам на изкушенията и бързо пазарувам и изчезвам :)
12 опитен ловец 17.04.2014 | 11:01
Да, това е нарочно, за да не виждаш другите алтернативи толкова лесно. Има и по-добри варианти, но очите ни гледат право към скъпите храни наистина :).
11 Бандата наОушън 17.04.2014 | 11:00
Така си е, няма спор в това. Ние обръщаме доста често внимание на нея, а и щом е до памперсите, то можем да съчетаем по-лесно нещата :).
10 Батко съссладко 17.04.2014 | 11:00
В интерес на истината, в един супермаркет има поне 200-300 знака, които да ни разконцентрират. Трябва да се абстрахираш от тях и да търсиш това, което ти е интересно.
9 властен олигарх 17.04.2014 | 10:58
И така се случват нещата понякога. Ще видим дали и занапред се очертава да го бъде нещо подобно. Тактики големи вкарват вътре :).
8 опитен ловец 17.04.2014 | 10:57
В пазаруването съм много бърз между другото. Не губия излишно време вътре да се разкарвам като муха без глава. Просто не в моя стил да се моткам :).
7 Бандата наОушън 17.04.2014 | 10:56
Аз не давам да ме превръщат в зомби :). Влизам в супермаркета и по най-бързия начин си избирам продуктите и изчезвам :).
6 Батко съссладко 17.04.2014 | 10:56
Ще видим дали и занапред това ще дава отражение. Няма спор, че така ще се получават нещата. Най-интересното ще се случи, така че бъдете сигурни в това просто.
5 Yanitza Dikova 17.04.2014 | 10:42
честно да ви кажа трудно пазарувам глупости :) просто съм си стисната! като влезна в магазин и отивам целенасочено там,където има това,което търся,не обикалям, не гледам като заблудена ;)
4 Пламена Христова 17.04.2014 | 09:17
Всички знаем какви трикове използват, за да ни привлекат вниманието и как целенасочено се поставят скъпите храни на нивото на очите.
3 Lady Winterfell 16.04.2014 | 20:45
"бирата, поставена до памперсите. " - хахаха, това може и да работи при повечето мъже. татковците водят по-улегнал начин на живот и честичко посягат към бирата
2 melrose place 16.04.2014 | 20:44
"Висящите от рафтовете знаци и табели във формата на флагчета гарантирали, че клиентите ще забележат продуктите поставени под тях" - това не е чак такъв трик, нали така хората по-лесно се ориентират в търсенето.
1 Lady Winterfell 16.04.2014 | 20:42
В повечето случаи ги усещам търговците как се опитва да прилагат разни трикове над нас само и само да ни вземат парите. И в някои случаи успяват.

ТВ програма

Кино

  • Сега Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.71 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.