Транспортните министри на ЕС обсъждат железопътния сектор

В този сектор има слаба конкуренция и липсват инвестиции, показват наблюденията на ЕК

по статията работи: Деляна Петкова | 16.06.2011 | 07:00

Европейската комисия (ЕК) направи предложение за създаване на по-прозрачен и по-конкурентен пазар на жп услуги в общността.

Пакетът от мерки ще бъде дискутиран днес (16 юни) по време на заседанието на транспортните министри от общността, което ще се проведе в Люксембург.

Според предложенията трябва да се работи за допускането на справедлив достъп до железопътната инфраструктура на общността, както и до свързани с този вид транспорт услуги. Комисията настоява още и за по-добри регулации, които ще стимулират инвестициите в сектора.

Ако министрите одобрят предложените мерки, пакетът отива в Европейския парламент и ще трябва да получи "зелена светлина" и от депутатите.

Железопътната мрежа в ЕС все още е държавен монопол в много държави. Идеята на ЕК обаче е всички да имат достъп до националните мрежи. По тази причина до този момент от Комисията са изготвили няколко документа.

Те предвиждат до 2007 година мрежите в общността да бъдат отворени за превоз на товари, а от януари 2010 година – и за превоз на пътници.

По преценка на ЕК жп сектора в ЕС страда от няколко значителни проблеми. Това са слабата конкуренция, свръхрегулациите и ниското ниво на публични и частни инвестиции.

В този контекст е необходима промяна така, че тези слаби места да бъдат премахнати, обясниха още от Брюксел.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Илиян Илиев 16.06.2011 | 09:49
След тези неща които се случват по пътищата и зачестяващите самолетни катастрофи железопътния транспорт като относително безопасен транспорт. Но на фона на европейските железници нашата доста изостава и трябва доста време да се мине докато настигне европейските.
2 Данчо Георгиев 16.06.2011 | 08:19
И има защо да го обсъждат! На фона на постоянното движение нагоре на петрола на световните пазари, трябва да се търсят алтернативни, бих каза още - спасителни варианти. Така като се замисля - това е железопътния транспорт - най-удобния, най-евтиния. Остава в европейския съюз да се потрудят, и това да стане най-модерния и по-бърз и спокойно ще бъде предпочитан от голяма част от европейските граждани.
1 Петър Стоянов 16.06.2011 | 08:19
Приватизация в железниците, на които мажоритарния дял е на държавата не мисля, че е момента да се отдават в частни ръце. Приватизацията не е нужна. Нужна е модернизация с европейски пари, и ние като граждани на този съюз да се научим най-после да се радваме и пазим, това което имаме, нали?

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Автобиография на една принцеса...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.40 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.