Столичният "Метрополитен" обяви обществена поръчка за избор на строител на първия етап от третия лъч на метрото - от бул. "Владимир Вазов" до пазара в кв. "Красно село".
Въпросното ще обхваща подземния участък с трасе: бул."Вл. Вазов", ул. "Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", Орлов мост, бул."В. Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Георги Софийски", Медицинска академия, кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", кв. Красно село - ул. "Житница".
Общата дължина на участъка е малко над 7 километра, като по трасето се предвижда строежът на 7 метростанции.
По проект цялата трета линия на столичното метро е от Горна баня до жк. "Васил Левски". По нея ще са разположени общо 19 метростанции. Очаква се то да струва общо 1,4 млрд. лв., като проектът ще бъде финансиран по Оперативна програма "Транспорт". По план изграждането на метрото трябва да приключи до 2018 г.
Междувременно се разбра, че Столичната община и "Метрополитен" са решили да отложат строежа на продължението на втория лъч на метрото – до ул. "Сребърна", за началото на юни.
Стартът трябваше да бъде даден днес (1 април), но беше изместен за лятото заради многото ремонти в столицата, които вече са предпоставка за възникване на задръствания, коментира пред TV7 инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.
Той уточни, че в момента продължава работата по отсечката от "Дружба" до летището, както и по връзката между "Младост 1" и Бизнес парка в "Младост 4".
Влаковете ще работят на автоматичен режим, предвижда се пероните да бъдат от затворен тип, със стъклени врати, за по-голяма сигурност на пътниците.
Към днешна дата столичното метро превозва над 320 души дневно, което е близо 30% от общия поток пътници в София, подчерта изпълнителният директор на "Метрополитен".