Феновете в социалните мрежи – по-добрата реклама

Зад всяка марка с добра идея ще застанат много почитатели

по статията работи: Елица Елефтерова | 14.06.2011 | 16:50

Брандовете в последно време са станали толкова важни, че в момента са проява на социален статус.  

Социалните медии и мрежи имат доминиращо значение при определянето на принадлежността, защото поставят човека в общност. Затова и бизнесът трябва да обърне внимание именно да намирането на почитатели на своите марки в мрежата.

А колкото и да е добра мрежата в България, на фона на Европейския съюз имаме още какво да научим и върхове, които да покрием.

Основание за това е фактът, че подобен тип медии и различните приложения се развиват дори и у нас с изключителна лекота, казаха специалисти по време на e-academy, организирана от "Уебит".

Според Пламен Русев от "Постефекти” социалните мрежи са развъдници на фенове, които, в случай че бъдат привлечени по правилния начин, могат да окажат добро влияние върху бизнеса в най-общ смисъл.

В общи линии феновете буквално "се отглеждат". 64% от малките деца вече могат да разпознават някои от марките, например McDonald's.

Много ясно това може да бъде установено при вглеждане в пирамидата на Маслоу.

Принадлежността в тази пирамида играе ключова роля, защото точно тук се задоволяват нуждите на потребителите от място, където да покажат своята принадлежност към определена марка.

Податливи на това са феновете, особено тези в тийнейджърска възраст, които са основна таргет група в много кампании. Така се определят и мотиваторите, които на по-късен етап влияят върху увереността и самоусъвършенстването.

Златната среда в блоговете

Друг вид общност е блогосферата. Деси Бошнакова от ROI Communication представи добри практически решения, когато става въпрос за създаването на блог.

Според нея зад всяка марка с добра идея ще застанат много фенове. Въпросът е как да бъдат привлечени чрез блоговете още повече такива. Тук възниква въпросът кое е по-важно - съдържанието или обема и броя на постовете в блога.

Бошнакова обасни, че най-добрият вариант е да се търси баланс между двете. Такъв баланс например няма в печатните издания, тъй като там има огромен тираж, но малка част от него е реално закупен и посланието, както и рекламата, не стигат в такъв обем до потребителите.

Подобна тенденция се очертава и във Facebook. Има много страници с милиони фенове, които обаче са неактивни. В този смисъл според Бошнакова е по-добре да имате 12, но действащи фенове, с които да обменяте идеи или да правите бизнес.

Новите медии са станали феномен не само защото предлагат неща, немислими до момента, а и защото към тях могат да се прилагат някои работещи модели, важащи за традиционната търговия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Петър Стоянов 15.06.2011 | 13:26
Социалните мрежи всъщност нямат такъв ефект върху бизнеса, какъвто се опитват да го изкарат маркетолозите. Запитвали ли сте се защо превъзнасящите Фейсбук статии не съдържат конкретни цифри/статистика (клиенти преди/след фен страницата)?! Пропуска се и ефекта от гафовете на фирмата/служителите. В такъв случай той се мултиплицират и лошите новини се разнасят доста по-бързо. Никак не съм убеден, че времето загубено в поддръжка на фен-страница носи полза.
4 Петър Стоянов 15.06.2011 | 13:22
Социалните мрежи всъщност нямат такъв ефект върху бизнеса, какъвто се опитват да изкарат маркетолозите. Запитвали ли сте се защо в такива "превъзнасящи Фейсбук" статии никога няма конкретни цифри/статистика (клиенти преди/след фен страницата)? Какво става когато служител на фирмата с много фенове сгафи? Негативния ефект се мултиплицира - лошите новини се разпространяват по-бързо от добрите...
3 Цвете Жекова 15.06.2011 | 09:52
Блоговете набират все по-голяма популярност и това е повече от чудесно. Те дават поле за изява на хора с идеи, които да могат да развиват, като същевременно се получава стойностен обмен на мнения и полезна информация. При положение, че в повечето сайтове публикациите са ограничени откъм пълно осведомяване и често манипулирани, статиите в блоговете се явяват изключително добър информационен източник.
2 V D 14.06.2011 | 17:35
Социалните мрежи преди бяха много по-интересни от сега. Може би на това се дължи факта, че има много потребители, които сега са неактивни и почти не влизат в мрежата. Много от децата и тинейджърите обаче го правят и така те пак печелят.
1 d.krumova _ 14.06.2011 | 17:09
Феновете са жизненоважни за всеки вид бизнес. Все повече хора се допитват до форуми и четат коментарите под даден продукт преди да го закупят. Но всичко трябва да си има граници. Не съм съгласна с прилагането на стратегии за зарибяване на тийнейджъри, които са най-лесно манипулируемата група. Това не е бизнес, а подло манипулиране на податливото за инсинуации детско съзнание.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 Вечерното шоу
  • 21:30 Чист късмет игрален филм...
  • 23:10 Песента на Коледа празничен...
  • 00:40 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:05 История.bg /п/
  • 03:05 Чист късмет игрален филм /п/ (12)
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Кажи честно" - забавно шоу с...
  • 22:30 "Фантастични животни: Тайните на...
  • 01:30 "Можеш ли да пазиш тайна?" -...
  • 03:30 "Южняшка Коледа" - романтичен,...
  • 05:20 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Кунг-фу йога" - с уч. на Джеки...
  • 22:00 "Златните хитове на Братя Аргирови...
  • 23:40 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:40 "Престъпен рай" - сериал, сезон 2
  • 01:40 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:40 "Двете страни на чудесата" - с уч....
  • 04:30 "Баща в излишък" - с уч. на Уил...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.