Развлекателната индустрия е най-големият рекламодател през изминалата 2012 година. Тя има дял от почти 16% в приходите от интернет реклама.
На второ място се нареждат потребителските стоки с дял от 15% и обем от 6,7 млн. лв.
Най-рекламирани са хранителните стоки, козметиката и лекарствата. След тях се нареждат финансовите услуги, които заемат дял от 12% и обем от 5,5 млн. лв.
Данните бяха представени по време на конференцията IAB Форум България 2013. "3бей.бг", в която е iNews, е член на IAB.
В България приходите от интернет реклама през 2012 година са в размер на 45,5 млн. лв., пише Econ.bg.
Най-значителен принос за това има дисплей (банер) рекламата. За последната една година този тип реклама заема 88% от общия дял.
Обемът на дисплей рекламата възлиза на близо 40 млн. лв. Следващата по интерес реклама е тази на "клик” (PPC - pay-per-click) - тя заема 6% от общия дял.
В брутен обем продажбата на онлайн рекламата бележи внушителен ръст в размер на 25,1% спрямо 2011 година. През 2012 година е отчетено увеличение във всички видове онлайн реклама.
Приходите от банерна реклама са най-значителни, а в категорията други (тук спада е-mail маркетингът) се увеличават почти двойно - 88%, което е показател за това, че пазарът на онлайн реклама в страната вече започва да се диверсифицира.
Общите брутни приходи от интернет реклама се увеличават с над 9 млн. лв. от 2011 до края на 2012 г. От тях около 8 млн. лв. са от дисплей реклама, след нея се нарежда рекламата "на клик” с прираст от 80 хил. лв, а трети са приходите от реклама в обяви и справочници - 40 хил. лв.
Шест пъти се увеличават приходите от мобилна дисплей реклама - от 85 179 лв. за 2011 г. до 578 940 лв. за 2012 г. През 2012 г. този вид реклама, който все още е слабо разпространен у нас, е съставлявал 3% от дисплей рекламата.
Приходите от видео дисплей рекламата се увеличават по-бавно - от 644 146 лв. през 2011 г. на 717 848 лв. за 2012 г.