25% от младите шофьори предизвикват или са част от пътни транспортни произшествия. Това заяви Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на застраховани и пострадалите при катастрофи, съобщава агенция "Фокус".
"На всеки четвърти млад шофьор се случва да попадне в пътен инцидент, което е много притеснително. В повечето европейски държави за младите шофьори има преходен период. В 18 държави от ЕС тези водачи имат специален статут и това трае между 6 и 9 месеца", допълни Владимир Тодоров. Според него, и у нас трябва да бъде въведен т.нар. преходен период, в който да е забранено на младите шофьори да карат сами, или да карат през нощта, каквато практика има в много страни в Европа.
В същото време той посочи, че броят на загиналите при катастрофи в страната е увеличен.
Според него, една от причините за тази тенденция е намалелият контрол по пътищата. "В сравнение с миналата, тази година имаше повече загинали. През този август загинаха 50 души, което е повече от миналия. От началото на годината до сега загиналите са 420 души, което е с 25-30% повече спрямо предходната година", заяви Тодоров и допълни, че една от причините е, че в началото на годината Върховният административен съд отмени мобилните камери по пътищата.
"От 150 камери, които засичаха скоростта, в момента само 15 работят. Друга важна причина е, че годината беше наситена с политически страсти – охрана на парламента, охрана на границата и основния ресурс на полицията беше насочен там. Липсваха превантивни мероприятия от полицията за предотвратяване на инциденти по пътищата.", каза още Владимир Тодоров.