72% от потребителите на интернет следят новинарския поток всеки ден. Това показват резултатите от първото от редица регулярни изследвания по актуални за обществото теми, проведено от Нилсен Адмосфер България, в сътрудничество с Български Национален Панел. Резултатите от тези изследвания ще стават обществено достояние под шапката на специално създадената за целта поредица NIELSEN mini.
Първата избрана тема е свързана с интереса на българите към новините и доверието към най-популярните в страната медии.
Телевизията запазва водещата си роля в света на новинарските медии.
Анкетата, проведена сред интернет потребители от панела, разкрива, че телевизията и в днешно време продължава да бъде водещият източник на новини. Това се отнася в най-голяма степен за хората над 55 години. Традиционни медии като радиото и печатните издания (всекидневниците) са далеч по-малко използвани като източник на информация (съответно - 24% и 6%).
Наред с това, телевизията е и най-надеждният източник на новини за повечето респонденти – 64%. Следват новинарските сайтове с 31 на сто и социалните медии – с 26%.
Сред топ 3 на източниците на новини телевизията отново се нарежда на първо място със 74%. Второто по този показател обаче е за социалните медии (59%), а на новинарските сайтове са на трето с 46 на сто.
Отделно по-голямата част от интернет потребителите у нас се интересуват предимно от новини, засягащи случващото се в България. Вътрешната информация е най-активно следена от 52 на сто от участниците в анкетата.