Строежът на АМ "Тракия" трябва да приключи в началото на 2013 година с построяването на последния Лот 4 на магистралата. Това заяви инж. Иво Блажев от Агенция "Пътна инфраструктура” пред БНР.
Лот 4 е най-дългият от магистралата. Той е близо 49 км и е най-трудния за изпълнение участък. Сложността идва от ниския терен. Има около 23 подлези и надлези и три моста на Мараш, Мочурица и Тунджа, обясни Блажев.
До момента изпълнението по Лот 2 е около 30%. Полагат се асфалтови пластове в началото на обекта при пътния възел на Стара Загора.
Блажев отчете изпреварване на сроковете при строежа на Лот 3 на магистралата, който е между Нова Загора и Сливен, с близо 3 месеца.
Строителството на АМ "Тракия” се финансира от ОП "Транспорт”.
iNews припомня, че след проверка, направена от независима акредитирана лаборатория, на 2 май, стана ясно, че вложените материали в насипа на лот 2 от АМ "Тракия” отговарят на изискванията за техническа спецификация, залегнали в одобрения инвестиционен проект на съоръжението.
Проби от строителството на АМ "Тракия" бяха взети след обвинение от страна на опозиционна партия за това, че пътят се изгражда върху пепел.
Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол инж. Милка Гечева информира, че от дирекцията се правят ежемесечни проверки по цялото строително трасе. Проверява се и начинът на документиране на строително-монтажните работи, след което те се представят на възложителя.
Последната проба от магистралата струва на българските данъкоплатци 6 750 лева, а предходните 146 лабораторни изследвания на материалите, влагани в строежа, са извършени от изпълнител, надзор, възложител и не са за сметка на държавата.
Съоръжението се изгражда по ОП "Транспорт", като 80% от необходимите средства са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС, а 20% е съфинансирането от държавния бюджет.
АМ "Тракия" е част от общоевропейския транспортен коридор номер 8 и изграждането й ще осигури скоростна връзка между София и най-голямото ни черноморско пристанище Бургас.