"Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. От самото начало нейното предназначение е било да изнесе целия транзитен трафик извън София и този път много успешно изпълнява тази роля. Преговорите, които водим със Столична община, е да прецизираме всички крайградски части и това къде ще има винетки, къде няма да има, къде ще има тол система”. Това заяви в студиото на "Здравей, България” по Нова телевизия инж. Дончо Атанасов от ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура”. Той посочи, че целта е да се намери такова решение, което да не лишава АПИ от приходите от пътни такси от този път.
"За мен това са измислени скандали, никога Северната скоростна тангента не е била планирана като градска магистрала. Тя винаги е била планирана като крайградска магистрала и е част от републиканската пътна мрежа. Не може да се разглежда само фрагментарно дали да има там винетки по няколко причини – ресурсът, който АПИ отделя за развитието на крайградската инфраструктура на София е доста сериозен”, посочи още инж. Атанасов.
През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 млн. автомобила. Затова според представителя на агенцията, дори само 1 млн. автомобили да нямат винетки за преминаването по този път, се губи огромен ресурс.
"Надявам се днес да постигнем споразумение с Агенция "Пътна инфраструктура”. В крайна сметка казусът засяга пет района на Столична община – "Надежда”, "Връбница”, "Нови искър”, "Сердика” и "Кремиковци”, които са непосредствено разположени по протежението на Северната скоростна тангента. Надявам се, че ще постигнем споразумение тези хора да не заплащат винетна такса, въпреки че този път е заложен като транзитен път, но от друга страна има предназначение на път, който отклонява трафика от центъра на града и свръзва северните райони на града. Така че надявам се да успеем да запазим неговото предназначение, както беше планирано”, каза зам.-кметът на София инж. Дончо Барбалов.