Състоянието на БДЖ е изключително тежко. Това призна транспортният министър Данаил Папазов по време на посещението си в Шумен, цитиран от БТА. Той обеща обаче 2 млрд. лева да бъдат инвестирани в железопътната инфраструктура през следващия програмен период.
Папазов информира, че предстои преструктуриране на Националната компания "Железопътна инфраструктура”. "В момента се изгражда нова система за управление на качеството, която ще опише всички процеси”, обясни министърът. Той добави, че ще се направи опит холдинг БДЖ да бъде сертифициран по стандартите на ИСО.
Папазов каза, че "Железопътна структура” също се намира в кризисна ситуация. "Вчера имахме среща и проведохме много тежки преговори с всички кредитори", отбеляза той и уточни, че почти всички изисквания на кредиторите са били свързани с думата банкрут. Министърът е категоричен, че подобен сценарий няма да бъде допуснат. Папазов каза, че се водят разговори с финансовото ведомство, за да се намери механизъм за оздравяване на холдинга.
Министърът обеща също така да бъде направен ремонт на жп гарите в София, Бургас и Пловдив. Освежаване пък ще има за гаровото здание в Шумен, добави той. В Мадара също предстои ремонт, като там ще се изградят и два заслона за пътници.
Папазов каза, че през следващия период със средства от Оперативна програма "Транспорт” ще бъдат завършени направленията от София за Свиленград и Бургас, както и линията Видин - Медковец, по които се предвижда влаковете да се движат със средна скорост от 100
км/ч. и с максимална - 160 км/ч. В момента се работи в програмата да бъде включено и направлението Варна - Русе, както и от София за Варна да тръгне експресен влак, допълни Папазов.