Имало е предупредителни знаци за намаляване на скоростта в района, където са работили Боян Петров и Андрей Ковачев в Кресненското дефиле, каза по БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"инженер Лазар Лазаров.
"Малко преди самото местоположение на инцидента е било сигнализирано в пътни знаци за каране по-внимателно в района, в който Боян Петров и Андрей Ковачев са работили. А отделно те са били на отбивката", обясни Лазаров.
Шефът на АПИ допълни, че агенцията е работила съвместно с неправителствени организации, които е трябвало да направят оценка на околната среда в района, за да се предоставят на проектантите мерки, които да заложат при реализиране на безопасен път в дефилето. Именно затова Петров и Ковачев са били там.
Проектът предвижда второ трасе в източната част и в него ще бъдат построени няколко тунела. Трасето няма да е като типична магистрала, а двулентов нов път, предаде националната телевизия.
"Кресненското дефиле е сеизмичен район, затова не може да се говори за тунел там. Вариантът е да има едно трасе на магистралата, която ще преминава оттам, другата да е източно разположена, ние затова работихме с Петров и Ковачев за екологична оценка на района. Районът в Кресненското дефиле не е безопасен въобще и търсим варианти, няма как да се направи чисто нова магистрала извън Кресненското дефиле, понеже няма средства, това сме го обсъждали с еколозите. Само едната лента ще е извадена в източна посока", коментира инж. Лазаров.