Жителите на Бургас вече могат да подават заявления за издаване на удостоверения не само в Общината, но и през Интернет. Електронният канал за комуникация с държавните институции ще улесни жителите на черноморската община в ползването на публични услуги, като премахне опашките пред гишетата и свързаните с тях неудобства.
Електронните услуги, разработени от Siemens, в рамките на проекта „Интегрирано административно обслужване на централно и местно ниво и предоставяне на публични услуги", вече се ползват от жителите на столичните райони Слатина и Триадица от началото на февруари 2010 г., съобщават от компанията.
Услугите по гражданска регистрация, които вече могат да бъдат извършвани и по електронен път, включват издаване на удостоверения за постоянен и настоящ адрес, за промяна на адресна регистрация, за родствени връзки, за идентичност на имената на едно лице и за липса на съставен акт за гражданско състояние. Желаещите могат да заявяват тези документи и да ги получават чрез портала на електронното правителство (www.egov.bg ), както и да обменят с доставчика на услугите електронни съобщения и документи. За да се възползват от тази услуга, гражданите трябва да притежават електронен подпис.
Съгласно изискванията на Закона за електронно управление, всички общини трябва да предоставят на своите граждани услуги чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги.