Въвеждат комбинираното обучение от февруари догодина

То ще се прилага за ученици със специални образователни потребности

по статията работи: Десислава Маданска | 20.09.2013 | 10:04

До 1 февруари 2014 г. училищата трябва да създадат необходимите организационни условия за осъществяването на комбинираната форма на обучение. Това решиха депутатите, като приеха на второ четене промените в Закона за народната просвета.

Комбинираната форма на обучение ще се прилага за ученици със специални образователни потребности, които се обучават по индивидуални образователни програми. Тя ще се осъществява при условия и по ред, определен в правилника за прилагането на закона. 

През учебната 2013-2014 г. учениците със специални образователни потребности, започнали обучение в дневна или индивидуална форма, могат по всяко време да преминат в комбинирана форма на обучение, гласят приетите изменения.   


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


15 Epifani Gancia 20.09.2013 | 12:53
Какви са тези комбинирани обучения?! И защо ще ги реализират едва от втория срок, това е малко странно. Трябваше нещата да се придвижат още в първия срок.
14 Кристина Минкова 20.09.2013 | 12:17
Дано да е полезно това.
13 Никол Георгиева 20.09.2013 | 12:14
Трябва да им се помага и да им се даде шанс за развитие и обучение, познавам такива хора, които с големи усилия са успели да се реализират.
12 p kehaiova 20.09.2013 | 12:03
А такива учители са разпределени по детски градини и училища именно с такава цел.
11 p kehaiova 20.09.2013 | 12:01
Тези деца имат нужда от по - специално внимание и повече индивидуална работа, защото възприемат по - бавно учебният материал. Мисля, че точно ресурсните учители се занимават с такива деца.
10 Miro Slav 20.09.2013 | 11:32
Стига глупости! Как може в другите страни да го прилагат този модел само на нас да ни пречат и да има яко дискриминация от страна на учители, директори и др учители. Те понеже другите деца са супер надарени и мотивирани да учат, че ум да ти зайде. Въпрос на опит и знания е един педагог да може да провежда нормално часовете си в такави ситуация.
9 Yanitza Dikova 20.09.2013 | 11:20
И досега имаше деца със специални нужди по класовете, по 1 се намираше, поне. В моя клас имаше такова дете в гимназията, никой не й помагаше, нямаше никакъв толеранс, мислиш ли ,че й беше лесно на въпросното момиче- не. Никакви извънредни занимаиня, никакво обяснение в час. трябва цялостна програма за целия ден и за помощ с научения материал, а не да ги пльоснат при останалите и да се чудят и едните и другите на кой да бъдат от полза, на себе си или на другия.
8 rozalij atanasova 20.09.2013 | 10:52
Не разбирам, мислех и до сега беше така. Такива ученици бяха в дневна форма на обучение и след това индивидуално се занимаваше учител с тях. Може и да бъркам.
7 crazy fish 20.09.2013 | 10:42
Какво точно ще комбинирана Комбинирата форма на обучение?
6 Beautiful Mind 20.09.2013 | 10:41
Необходима мярка от години, но пък да видим дали ще е ефективна.
5 Божидара Алексиева 20.09.2013 | 10:41
"Комбинираната форма на обучение ще се прилага за ученици със специални образователни потребности, които се обучават по индивидуални образователни програми. " - Е какви са тия ученици, какво точно ще представлява обучението за тях? Малко повече пояснения да бяхте дали!
4 Моника Катева 20.09.2013 | 10:40
така е пречат и на останалите деца, разбирам че е важно и те да се чувстват на равно, но да страдат и останалите деца не е опция, освен ако не се направят после специални групи в които да им бъде дообяснявано и т.н., но се съгласете,че ако 1 учител отделя по 10мин. от часа си за едно дете, то останалите неминуемо ще имат проблем с това нещо,защото тези 10мин. може да се изпозлват за проверка на знанията, за преговор.
3 Diana Nenova 20.09.2013 | 10:31
Добре де нали последно бе прието тези деца да се обучават наравно с другите, за да могат да се интегрираг в обществото и да не се чувстват изолирани, а задачата на педагозите бе да им осигурят по-специално внимание, съобразено с техните възможности и потребности.
2 Janeta Ivanova 20.09.2013 | 10:13
Не ми стана ясно какво точно ще представлява комбинираната форма на обучение? Но ако отново ще се опитват да интегрират децата със специални образователни потребности и те ще посещават часовете, не смятам, че е добра идея, освен ако децата не са с придружител, в противен случай ще възпрепятстват нормалното протичане на часа.
1 трендафил въжарски 20.09.2013 | 10:11
ами да ви кажа много добре са го намислили

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 11:30 Опитай света... с Ханес
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:15 Иде нашенската музика
  • 14:15 Чешити
  • 14:30 Религията днес
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Приключението на...
  • 14:20 ПРЕМИЕРА: "В добро и в зло" -...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
  • 13:00 "Монте Карло" - с уч. на Селена...
  • 15:00 "Пълно за празно" - с уч. на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.