ГЕРБ и АБВ се разбраха за Закона за местните данъци и такси, отменящ промените, които трябваше да влязат в сила от 1 април и целяха да се забранят т.нар. "копърки".
С внесеното от ГЕРБ предложение се връщат старите правила, при които таксиметров превоз може да се извършва и от водачи, работещи от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Това беше забранено през септември със промени в Закона за автомобилните превози, предложени отново от депутатите на Борисов. Малко след това влизането в сила на новите правила беше отложено за 1 април, за да могат шофьорите да се лицензират или да подпишат договор с лицензирана компания.
В началото на този месец обаче ГЕРБ решиха, че приетият проект е бил грешка, която искат да поправят с промени в Закона за местните данъци и такси.
"Нашите колеги наистина допуснаха грешка и лишиха българските превозвачи от законовото право да работят от името на по-голям превозвач, но за собствена сметка. Тази грешка е установена и с този законопроект ние ще я променим", заяви депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.
В сряда разглеждането на промените в Закона за местните данъци и такси беше оттеглено от програмата на Народното събрание от групата на АБВ, които първоначално са подкрепили идеята, но след второ четене в транспортната комисия, са обявили, че имат резерви към предложението. То предвижда въвеждането на патентен данък за таксиметровите шофьори, който те да плащат по два пъти в годината.
Така днес от ГЕРБ обявиха, че ще внесат отново законопректа, но в него ще е записано, че патентният данък ще е между 300 и 1000 лв, а не както беше предвидено в първоначалния текст – между 400 и 1000 лв. Какъв точно ще бъде размерът на данъкът, ще се определя отделно от всека община.
По-късно днес Лъчезар Никифоров от АБВ съобщи, че партията му вече няма резерви. "Това, което сме приели като решение, ви го съобщавам: съгласни сме минималният патентен данък да бъде намален до 300 лв. като се заплаща два пъти в годината", обяви той.
Снощи таксиметрови шофьори изненадващо блокираха "Орлов мост" и обявиха, че са против промените, които влизат в сила от 1 април. От БСП заподозряха, че на жълтите коли им е било разпоредено да бъдат там и да блокират кръстовището, за да може другата седмица проектът, който отменя забраната за "копърките", да бъде внесен отново в зала.
Сациалитите заклеймиха новият законопроект на ГЕРБ като "лобистко предложение". "Забраната беше приета само преди няколко месеца единодушно от цялото Народно събрание, а сега се опитват да я отменят. За нас е недопустимо министърът на транспорта снощи да отива на "Орлов мост" и да поема ангажименти, които не са в неговата компетентност – да твърди, че ще промени закона. Питам как той ще го промени, при положение, че Народното събрание единодушно го е приело"”, заяви депутатът от левицата Георги Свиленски, цитиран от Офнюз.
Остават старите правила, при които таксиметрови услуги ще извършват и шофьори от името на регистриран превозвач, който носи отговорност
ГЕРБ и АБВ се разбраха за Закона за местните данъци и такси, отменящ промените, които трябваше да влязат в сила от 1 април и целяха да се забранят т.нар. "копърки".
С внесеното от ГЕРБ предложение се връщат старите правила, при които таксиметров превоз може да се извършва и от водачи, работещи от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Това беше забранено през септември със промени в Закона за автомобилните превози, предложени отново от депутатите на Борисов. Малко след това влизането в сила на новите правила беше отложено за 1 април, за да могат шофьорите да се лицензират или да подпишат договор с лицензирана компания.
В началото на този месец обаче ГЕРБ решиха, че приетият проект е бил грешка, която искат да поправят с промени в Закона за местните данъци и такси.
"Нашите колеги наистина допуснаха грешка и лишиха българските превозвачи от законовото право да работят от името на по-голям превозвач, но за собствена сметка. Тази грешка е установена и с този законопроект ние ще я променим", заяви депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов.
В сряда разглеждането на промените в Закона за местните данъци и такси беше оттеглено от програмата на Народното събрание от групата на АБВ, които първоначално са подкрепили идеята, но след второ четене в транспортната комисия, са обявили, че имат резерви към предложението. То предвижда въвеждането на патентен данък за таксиметровите шофьори, който те да плащат по два пъти в годината.
Така днес от ГЕРБ обявиха, че ще внесат отново законопректа, но в него ще е записано, че патентният данък ще е между 300 и 1000 лв, а не както беше предвидено в първоначалния текст – между 400 и 1000 лв. Какъв точно ще бъде размерът на данъкът, ще се определя отделно от всека община.
По-късно днес Лъчезар Никифоров от АБВ съобщи, че партията му вече няма резерви. "Това, което сме приели като решение, ви го съобщавам: съгласни сме минималният патентен данък да бъде намален до 300 лв. като се заплаща два пъти в годината", обяви той.
Снощи таксиметрови шофьори изненадващо блокираха "Орлов мост" и обявиха, че са против промените, които влизат в сила от 1 април. От БСП заподозряха, че на жълтите коли им е било разпоредено да бъдат там и да блокират кръстовището, за да може другата седмица проектът, който отменя забраната за "копърките", да бъде внесен отново в зала.
Сациалитите заклеймиха новият законопроект на ГЕРБ като "лобистко предложение". "Забраната беше приета само преди няколко месеца единодушно от цялото Народно събрание, а сега се опитват да я отменят. За нас е недопустимо министърът на транспорта снощи да отива на "Орлов мост" и да поема ангажименти, които не са в неговата компетентност – да твърди, че ще промени закона. Питам как той ще го промени, при положение, че Народното събрание единодушно го е приело"”, заяви депутатът от левицата Георги Свиленски.