Добрев: Не казвам, че всички сметки за ток са изрядни

Министърът очерта основните причини за скока в сметките за ток

по статията работи: Елена Кирилова | 11.02.2013 | 08:44
Добрев: Не казвам, че всички сметки за ток са изрядни
iNews/Радила Радилова

Не казвам, че всички сметки за ток са изрядни, ето защо се правят всички необходими проверки, заяви министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев в ефира на bTV.

По думите му всички сигнали, подадени към МИЕТ и ДКЕВР ще бъдат внимателно проверени. Освен това са натрупани редица събития, които са увеличили сметките повече от очакваното.

Основният проблем е, че отчетният период е бил удължен с една трета и на хората се налага да платят за декември и част от януари в една фактура. Министърът твърди, че това се е случвало и преди, но срокът е удължаван с ден или два и това не се е отразило толкова силно на сметките на гражданите.

Министърът обясни, че има съмнения относно сметките на хората и затова са назначени проверките. Той е категоричен, че потребителите не са виновни, че е имало празници, а инкасаторите са били в отпуска.

Задължително трябва да бъде отчетен и фактът, че цената на тока е увеличена с 14% от юли 2012 г. По думите на Добрев в сметките за тази година има два нови реда, които преди не са присъствали. Те са свързани с добавката за зелена енергия и с невъзстановяемите разходи.

За потребителите на електроенергия, които смятат, че ги очаква втори дълъг отчетен период, Добрев обясни, че това няма как да се случи. По-дълъг период ще има само за потребителите, при които предишният отчетен период е много по-къс.

Не мисля, че се прикрива нещо с това обяснение, а по-скоро говорим за некоректност към клиента, заяви министърът, подчертавайки, че в малките населени места съществува проблем с ниското подавано напрежение.

На въпрос дали има увеличение в собствената му сметка за електроенергия, министърът заяви, че няма представа точно колко е платил, защото сумата се спира автоматично от заплатата му.

Проблемът, който той вижда в създалата се ситуация в момента, е, че доходите на хората са ниски. Добрев подчерта, че трябва да бъде отчетен фактът, че декември 2012 г. е бил по-студен с 8 градуса от ноември и това е натоварило доста сметките.

В България не е правена оценка на Електроенергийния системен оператор от години, а ако такава бъде направена, ще бъде отчетено и много високо ниво на амортизация, каквото няма в други държави, обясни министърът на икономиката, енергетиката и туризма.

Той посочи, че България е една от малкото държави по света, които се отопляват на електроенергия. Според Добрев това е много по-скъпо от топленето с газ или брикети, тъй като токът е най-скъпият източник на енергия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


68 Иван Ангелов 11.02.2013 | 18:48
Това интервю му беше много слабо. Мислех че се съобразява какви ги говори, но това вече не говори определено добре за него.
67 Alexander Porsche 11.02.2013 | 18:47
"На въпрос дали има увеличение в собствената му сметка за електроенергия, министърът заяви, че няма представа точно колко е платил, защото сумата се спира автоматично от заплатата му." - Значи излиза, че не си прави сметката той, а иска да оправи сметките на народа?
66 Alexander Porsche 11.02.2013 | 18:47
"На въпрос дали има увеличение в собствената му сметка за електроенергия, министърът заяви, че няма представа точно колко е платил, защото сумата се спира автоматично от заплатата му." - Значи излиза, че не си прави сметката той, а иска да оправи сметките на народа?
65 известна личност 11.02.2013 | 18:45
И какво като е увеличен тока с 14%? Трябва да плащаме двойни сметки ли сега? Добре май нещо не си е направил сметката.
64 Миро Т 11.02.2013 | 18:45
Те не са изрядни изобщо и не знам за какво Добрев се прави на ударен. Крайно време е да направи нещо по въпроса.
63 Иван Ангелов 11.02.2013 | 18:31
Те не са изрядни и той много добре го знае. Не знам за какво изобщо се прави на ударен този човек. Какви ги върши?
62 Еухенио Торес 11.02.2013 | 17:58
Ами за преносната мрежа? Тя да не се прави от въздух?
61 средна патерица 11.02.2013 | 17:55
Не знам как ще ги изгоним. Трябва да се промени законодателството според мен. Друг начин няма.
60 средна патерица 11.02.2013 | 17:51
Харесва ти това момче викаш. Симпатичен ти се вижда :)
59 Еухенио Торес 11.02.2013 | 17:50
Щом си футболист, нищо чудно да си започнал и да пасеш трева. Нали това ви е работното място.
58 средна патерица 11.02.2013 | 17:49
Няма да ги намали, ами ще ги увеличи още повече.
57 novi horizonti 11.02.2013 | 16:29
Този Добрев верно обаче бил много зле. Неприятно съм изненадана
56 master plan 11.02.2013 | 16:28
Върнахме се в първобитната ера, който не може да си плаща сметките за ток, ще стои на студено.
55 dream on 11.02.2013 | 16:23
заради тези скъпи сметки за тока накараха хората да се топлят на дърва както едно време. Крачка назад правим вместо напред.
54 Krist Novoselic 11.02.2013 | 16:16
Министърът очерта основните причини за скока в сметките за ток - това да не би да ни намалява сметките за тока при това положение?
53 нелепо съвпадение 11.02.2013 | 16:12
Да бе, да, господин МИнистър! На нас ги разправяйте тези неща, ние все трева пасен в последно време, покрай тези сметки за ток.
52 Meglena Barutchieva 11.02.2013 | 15:57
То оставаше и да го каже. Щяха да го разпнат.
51 Милена Стоилова 11.02.2013 | 15:20
Този Добрев и той дава ли си сметка какви идиотизми говори
50 kaloyan ivanov 11.02.2013 | 15:05
Е нали някой си плаща, за да прибира парите, а нас само ни плашат с някакви европейски глупости. Раздодоха разрешителни за ВЕИ и накрая сметките ни хврлъкнаха до небесата... У нас не се мисли в перспектива и за хората.
49 empty world 11.02.2013 | 15:04
Работата не е добре, приятели, започнаха от джобовете ни толкова много пари да вадят, а никога не е било така, никога не сме плащали толкова високи сметки за ток реално погледнато.
48 Vanya Black 11.02.2013 | 14:58
Не е въпроса зо младост, а по-скоро и той е поредния послушник, който изпълнява каквото му кажат. Видяхме как я овърташе за новите цени на газа.
47 novi horizonti 11.02.2013 | 14:57
България е държава на монополистите, никъде другаде не допускат такава власт. навсякъде следят да има конкуренция в която и да е ниша
46 Victoria Peshev 11.02.2013 | 14:54
Всъщност г-н Добрев за пореден път нищо не казва, тоя човек навярно е един от най-слабите министри на Бойко, наред с оная кокошка Караджова.
45 Бат Баян 11.02.2013 | 14:49
Няма, ако продължим да стоим и да си траем, трябваше да сме им видели сметка при поредното увеличение. Главата на оня от ДКЕВР виждаме нищо не решава...
44 Kalina Vicheva 11.02.2013 | 14:45
За мен лично като гражданин е притеснително Добрев веднага да заема позицията на монополистите и то без да поиска проверка по въпроса.
43 крива вежда 11.02.2013 | 14:34
Министър Добре ще дойде, че е доста слабичък като енергием министър. Не, че Трайков не беше за смяна, ама все пак това момче е прекалено младо да се занимава с тези неща все още.
42 Лили Добромирова 11.02.2013 | 14:30
За съжаление си мисля, че нищо няма да се промени. Този монопол няма да се изкорени току-така.
41 чичо съби 11.02.2013 | 14:13
Добрев, Добрев - уволнението ти нещо започва да ти се изписва по младата и иначе симпатична физиономия.
40 Hristo Samov 11.02.2013 | 13:13
Сега е времето ГЕРБ да докаже дали заслужава симпатиите и доверието на народа. Да изгони монополистите и да ни освободи от това бреме да им даваме всичките си пари.
39 kaloyan ivanov 11.02.2013 | 11:22
Добре се оказа доста мекушав като министър, защо поне един път не защити интереса на потребителите! И той приема оправданията на енергоразпределителните дружества, е да ама това с лютата зима някак си не върви.
38 julieta jivkova 11.02.2013 | 11:01
ами да направи нещо като не смята че всички сметки са наред , а не само да говори . приказки не желае
37 работната пчела 11.02.2013 | 10:42
Точно казано,ние да си гледаме работата,важното е там мафиотските им кръгове да се поддържат.
36 p kehaiova 11.02.2013 | 10:21
Точно това е най - жалкото. Мисля, че не трябва да се оставяме на тези кожудери.
35 tiha paranoq 11.02.2013 | 10:15
Електроразпределителните дружества ще ги изгоним рано или късно от България. Те са дошли тук да печелят на гърба на българския народ, а на него му е писнало от монополисти вече.
34 Драго Попов 11.02.2013 | 10:13
Да, определено у нас е рай за такива бизнеси!
33 крива вежда 11.02.2013 | 10:07
Не ме кефи ниското напрежение, което за моята сметка от 240 лева е цели 40 лева. Не ме кефят и другите одръжки - искам да си плащам само и единствено токът, който потребявам.
32 Vanya Black 11.02.2013 | 10:03
Аман от монополисти в тая държава, а най-лошото от всичко е, че както виждаме и управляващите застават на тяхна страна. Да не ни излизат с кухи обяснения, а да направят нещо по въпроса, че това си е жив геноцид!
31 Marusq Laleva 11.02.2013 | 10:03
И на какво да се отопляваме според Добрев, на газ и да си сложим бомба в домовете или да се връщаме в каменната ера на дървата и въглищата. Сметките за ток са изкуствено надути, да направят преизчисление и да върнат парите на хората, да не ни дават акъли на какво да се топлим. Имам въпрос-Добрев на въглища ли се отоплява?!
30 visoko naprejenie 11.02.2013 | 10:03
Ще си платиш,как няма... това,че сметките са повече или нещо подобно не значи, че някак си ще излезеш на плюс,нали знаеш....нашите протести не водят до нищо! :(
29 София Павлова 11.02.2013 | 09:59
На въпрос дали има увеличение в собствената му сметка за електроенергия, министърът заяви, че няма представа точно колко е платил, защото сумата се спира автоматично от заплатата му. Ах, колко хубаво. Защо да си помислим, че е загрижен по някакъв начин, като той и представа си няма колко се плаща за ток!
28 чичо съби 11.02.2013 | 09:59
Не знам ама ако следващият месец платя пак двойно ток този път скандалът няма да мине! Вчера бях на протестите и мога да ви кажа, че имаше адски много възмутени хора там.
27 Галена Богданка 11.02.2013 | 09:53
За това има монополисти, защото държавата изобщо НИКОГА не защитава интересите на гражданите.
26 Alena Bukva 11.02.2013 | 09:53
Още когато се вдигна цената на тока с близо 13%, трябваше да излезем и да протестираме! Още тогава трябваше да скърцнем със зъби!
25 Лили Добромирова 11.02.2013 | 09:51
АХах! Смеят ли? Нали ще фалират тия нещастници!!
24 Галена Богданка 11.02.2013 | 09:50
А за топло от ТЕЦ, нека си кажем, че няма никаква сметка също - и без това освен София и някои други населени места, парно от ТЕЦ е просто несъществуващо дори, като опция.
23 Alena Bukva 11.02.2013 | 09:50
Той вчера се опита, ама щяха да го убият със снежни топки :))
22 Лили Добромирова 11.02.2013 | 09:49
"Той посочи, че България е една от малкото държави по света, които се отопляват на електроенергия. Според Добрев това е много по-скъпо от топленето с газ или брикети, тъй като токът е най-скъпият източник на енергия. " - Ами хубаво, ама някак си както и да го смятам на НИЩО друго не ми излиза все още изгодно да се отоплявам!?! За топлофикациите знаем, за дървата ЗНАЕМ колко е кубика, за газта - първоначална инвестиция от 3-4 хиляди лева, как ви се вижда?!
21 Alena Bukva 11.02.2013 | 09:47
"Той е категоричен, че потребителите не са виновни, че е имало празници, а инкасаторите са били в отпуска." - О така ли? Значи фактически си признавате, че сметките са силно НАДПИСАНИ?!! Какво значи това, сега да не си ли плащам сметката за тока?!
20 Лили Добромирова 11.02.2013 | 09:45
"Основният проблем е, че отчетният период е бил удължен с една трета и на хората се налага да платят за декември и част от януари в една фактура. " - Това означава ли, че следващата сметка за ток ще бъде редуцирана по някакъв начин?!
19 pushit realgood 11.02.2013 | 09:43
Време е този да се застъпи за интересите на народа. Прекалява вече!
18 Марта Иванова 11.02.2013 | 09:29
Ще го замерят! Затова и вчера на протестите родната полиция е била навсякъде, за да всява респект към управляващите ни малоумнци. Това ла*но, дето няма опит и стаж и от нищо не отбира(Добрев), говори, кавото ми кажат. Обясненията му са малкоумни и несъстоятелни. Ама им остават още няколко месеца власт и ще е ужас!
17 Desislava Stoyanova 11.02.2013 | 09:26
какво не всички! Аз плащам толкова ток,че ми стига за няколко съседни апартамента! Има си някаква шмекерия!
16 Margо Filipova 11.02.2013 | 09:24
Искам да излезе пред група протестиращи и да им го каже това! Да видим дали няма да го замерват с камъни!
15 известна личност 11.02.2013 | 09:09
Трябва да си луд, за да кажеш, че месечните сметки на хората са изрядни. Да се назначи незабавна проверка и нека отново да се засекат електромерите.
14 Миро Т 11.02.2013 | 09:09
А най-тъпото е, че държавата не защитава по никакъв начин гражданите си, а е склонна да заеме страната на енергийния монопол за съжаление.
13 Straight Whisky 11.02.2013 | 09:08
Ами България е една от малкото държави по света, в която и цената на газта е на безбожно висока цена и отоплението на дърва и въглища също е непосилно. Да измрем от студ би било най-лесно явно
12 Иван Ангелов 11.02.2013 | 09:08
Те тия ги мързи да обикалят и записват профилактично кой колко ток е изразходил. Ако продължават така, то ще осъмне някое енергийно дружество с начупени стъкла.
11 cvetan nikolaev 11.02.2013 | 09:07
Тези са за съд всичките!Доходите ни са мизерни.Цял месец работиш,да си платиш тока.А пенсионерите направо са оставени да измират.
10 Alexander Porsche 11.02.2013 | 09:07
Това не е държава! Правителството е зад енергийния монопол, а той си прави каквото иска и ужилва здраво хората.
9 Victoria Peshev 11.02.2013 | 09:06
Да, това вече го чухме - отчетният период бил по-дълъг, зимата била по-студена, с което не мога да се съглася... Дори и така да е това не оправдава двойно и тройно по-високи суми.
8 известна личност 11.02.2013 | 09:06
Скоро време ще ми излезе новата сметка. Ако е по-висока от това което съм изразходил предишния месец, то ще си имаме скандали с тия!
7 Миро Т 11.02.2013 | 09:05
На прага сме на нов бунт в държавата и това е само заради високите месечни сметки за ток, които всички българи получиха през последния месец.
6 Иван Ангелов 11.02.2013 | 09:05
Какво направи енергийния министър лятото, за да запази цената на тока? Чии интереси защитава държавата? Много искам енергийния министър да отговори честно на тези въпроси.
5 Georgi Hristov 11.02.2013 | 09:04
Кой трябва да настоява ДКЕВР да си вършат работата по съвестно???????????
4 p kehaiova 11.02.2013 | 09:00
И друг път засичането е било за по - дълъг период, но винаги се е мълчало. На всички вече ни преля чашата. До сега един човек не съм чула да каже, че сметката за ток е нормална.
3 Виолета Донева 11.02.2013 | 08:54
Заслужавате линчуване!!!
2 Анита Кралева 11.02.2013 | 08:49
Никой не може да се осмели да каже такова нещо!
1 Росен Костов 11.02.2013 | 08:49
Я, стига глупости. Моята си е отчетена за 31 дена, както всеки път, да не говорим, че аз не съм бил у нас за празниците и електромера ми беше изключен. Как се навъртат 400 киловата на изключен електромер? Да не ми минават с тия извинения. Освен това повишението е от лятото, не е само за декември. Най-голям разход има за пренос на ниска енегрия, което потвърждава, че тока не е 220 волта както е по закон. Да сложат апарат, който да не отчита по-нисък ток, както беше на времето, ще видят как сметките ще паднат три пъти.

ТВ програма

Кино

  • Сега Пеперудата игрален филм...
  • 01:55 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 02:25 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 04:00 Вечната музика /п/
  • 04:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:15 Книга на книгите 2 анимационен...
  • 05:45 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 06:00 Горе на черешата игрален филм...
  • Сега bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Спирала" - сериал, с.3, еп.1
  • 01:00 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:45 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • Сега "ФБР" - сериал, сезон 3
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 2
  • 01:00 "Черният списък" - сериал, сезон 7
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Лабиринт към щастието" - сериен...
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.