Във връзка с Европейския ден на потребителите, представителството на Европейската комисия и Европейския потребителски център у нас организират информационна кампания за запознаване на пътниците с правата им при пътуване с автобус.
Кампанията се проведе на Централна автогара София. На пътниците се предоставяха информационни брошури и се даваха консултации по конкретни казуси. Пътниците имат възможност да се запознаят и с пълния текст на Регламент №181/2011, който определя правата на пътниците при използване на междуградски и градски автобусен транспорт и вече е в сила и в България от 1-ви март.
Европейският документ предвижда отговорност на автобусните превозвачи при изгубване или повреда на багаж, както и задължението им, при дублиране на резервирани места или повреда на автобуса, да осигурят на пътника обезщетение, равно на цялата сума при отказ от пътуване или на сумата за нереализираната част от маршрута.
Трудно подвижните пътници пък имат право на безплатна помощ при качване и слизане от автобуса на определени автогари.