Как ще бъдат отразени предизборните кампании в медиите

Депутатите решиха колко време ще имат кандидатите, за да ни спечелят

по статията работи: Теодора Кокаланова | 18.02.2014 | 14:12

Парламентът регламентира отразяването на предизборната кампания от обществените и търговските електронни медии, както и в печатните и онлайн издания. Депутатите приеха на второ четене текстове от проекта на новия Изборен кодекс.

В търговската реклама се забранява да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет, или кандидат, записаха още депутатите. Печатните медии и онлайн новинарски услуги ще предоставят едни и същи условия и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети.

Регистрираните кандидати ще се обявяват на интернет страницата си не по-късно от 40 дни преди изборния ден. Не се допуска предизборна агитация в държавните и общинските учреждения и институции, и в търговските дружества с повече от 50% държавно участие, реши парламентът. Забранява се използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация. Не се допуска предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден, регламентираха още народните представители. 

Предизборната кампания в програмите на БНТ и БНР ще се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които ще се излъчват безплатно. При избори за президент и вицепрезидент предизборната кампания в програмите на двете обществени медии ще се открива и закрива с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до 3 минути за всяка от тях, които няма да се  заплащат.

Редът за представяне на кандидатите в различните форми на предизборната кампания ще се определя от ЦИК чрез жребий. БНТ и БНР ще предоставят на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, телевизионно и радиовреме за безплатни диспути по предварително съгласувани теми с времетраене общо не по-малко от 240 минути.

Времето на участниците ще се разпределя по равно. За безплатни диспути в регионалните радио и телевизионни центрове на обществените медии ще се предоставят общо не по-малко от 60 минути. Във времето на предизборната кампания ще могат да се използват и платени форми с цел популяризация на участниците във вота и агитация към гласуване за техните кандидати.

Аудио и аудио-визуалните материали, включени в платените форми, ще се предоставят от участниците в изборите или ще се изработват от професионалните екипи на БНТ и БНР при едни и същи условия и цени, определени от техните ръководства.

Предизборните предавания по обществените медии и техните регионални центрове ще се заплащат от партиите, коалициите и инициативните комитети по тарифа, приета от Министерския съвет. Във връзка с предизборната кампания търговските електронни медии ще могат да използват платени и безплатни форми на  отразяване на предизборната кампания.

Те ще могат да предоставят време за платено отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, при едни и същи условия и цени. Заплащането ще се извършва предварително, съобщи БТА.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


17 Алина Стефанова 18.02.2014 | 16:50
Наистина все едно. Всички знаем, че преди всякакви избори става една огромна пропаганда навсякъде - по медии, по дружества, всичко.
16 маймунка мръсна 18.02.2014 | 16:48
това са едни много сериозни проблеми и няма как да бъде по друг начин. дано занапред да нямаме повече такива неща и всичко да бъде решено в точното време.
15 главата празна 18.02.2014 | 16:47
нека това да се реши много внимателно, защото няма как това да продължава по този начин. дано занапред да няма никакви проблеми и всичко да бъде наред.
14 трагичен край 18.02.2014 | 16:46
това което са решили да правят не е много правилно и не знам защо са решили да правят нещо подобно. това трябва да се прецени много добре и да няма никакви проблеми.
13 бартош курек 18.02.2014 | 16:46
това е едно много правилно решение и няма как да бъде по друг начин. дано занапред да ставаме свидетели на повече такива правилни решения.
12 viktor viktorov 18.02.2014 | 16:29
Не ме интересуват предизборните им кампании , със сигурност ще плащат на медиите за да ни пълнят главите с празни обещания, такива филми се нагледах през годините.
11 SaltN Pepa 18.02.2014 | 16:26
Как -с много пари, платен ПР и нагаждане в последния момент. На всички ни е ясен този цирк, всеки път. Най-лошото е, че едни и същи лужци агитират всеки път, сякаш са нови и независими лица с чисти намерения.
10 задънена улица 18.02.2014 | 15:58
Как ще бъдат отразени предизборните кампании в медиите - много сложен въпрос, едно е сигурно обаче - никоя медия няма да бъде обективна.
9 нелепо съвпадение 18.02.2014 | 15:30
"Депутатите решиха колко време ще имат кандидатите, за да ни спечелят " - Обикновено тези клипове не са много дълги , но за сметка на това са съсъдржателни .
8 Krist Novoselic 18.02.2014 | 15:11
Нямам си представа как ще бъдат отразени изборите в медиите . Според мен ще се избиват , кой ще покани по - интересни гости от другия и някакви такива неща !
7 Дивна Селчева 18.02.2014 | 15:08
Като гледам май нищо не е променено? Така или иначе те си позволяват каква ли не предизборна пропаганда, независимо какви закони се издават свързани с провеждането на демократични избори у нас. Изборния кодекс не е пипнат.
6 Георги Георгиев 18.02.2014 | 15:04
все тая, така или иначе ако си решил няма да си промениш мнението в последния момент,а от друга страна освен кавги друго не излиза в тези предизборни предавания,което ги прави напълно ненужни.
5 Иван Ангелов 18.02.2014 | 15:03
Значи излиза така, че в средата на април месец ни почват с глупостите си. Определено ще се случват доста големи циркове до тогава и ще се изпокарат.
4 tiha paranoq 18.02.2014 | 14:58
Зависи за кои медии говорим.... Говори се, че Нова телевизя например и телевизията на Герб и Боойко Борисов , а БТВ на управляващите в момента от БСП .
3 Vanya Black 18.02.2014 | 14:30
Сега като си помисля как от всички стани ще ни заливат с предизборна пропаганда и ще ни убеждават как са най-добрите, честните и моралните...
2 Ариана Оптимистикова 18.02.2014 | 14:27
все тая на никой не вярвам
1 Viktor Ivanov 18.02.2014 | 14:25
Колкото повече наближават изборите толкова повече предизборните агитации се активират, дано да не разрешат агитациите да се осъществяват на майчин език, защото според мен не е редно това да се случва в страната ни, който не разбира езика ни може спокойно да се прибере на родното си място.

ТВ програма

Кино

  • Сега България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 БНТ представя Вундеркинд от Красно...
  • 22:00 Любов и саможертва тв филм /6...
  • Сега bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 ПРЕМИЕРА: "Аз обичам България" -...
  • 22:00 "Коя е тази песен?" - музикално шоу...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Добрият доктор" - сериал, с.6, еп.8
  • Сега "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 4
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 3
  • 01:00 "Черният списък" - сериал, сезон 7
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.