Основният клип, който промотира България пред Европа и света по повод европредседателството ни е гледан над 1 млн. пъти в интернет само в рамките на месец. Това съобщиха от Министерството за българското председателство на Съвета на ЕС. В първите дни след представянето му пък са отчетени най-добрите резултати. За две денонощия филмчето е гледано от над 15 000 души всеки час.
Министерството за българското председателство на Съвета на ЕС 2018 категорично се разграничава от внушенията за плагиатство в един от клиповете на българското председателство "Това е България". Авторският колектив, разработил и реализирал идеята по представяне на страната ни следва общо установени световни практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна. При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и изразни средства, типични за този жанр. В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно. Стойността на клипа е в оригиналния поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства.
Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка – "Ди индъстри" ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона. Клипът показва пътуване през тях, характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни.
Фактът, че от официалното представяне на клипа – 5 януари 2018 г. досега, е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен и атрактивен продукт. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни. Доказват го резултатите – по 15 400 души на час са гледали в социалните мрежи филма за България, изготвен за ротационното ни председателство. Справката е за първите 48 часа след представянето на клипа.