"Българските ученици могат да четат, но не могат да разбират, което означава, че сме изостанали. Това може да се отстрани с интердисциплинарност на обучението и връзки между предметите и учителите... Например, защо да не свържем биологията с Айфеловата кула?! Тя е модел на човешката кост".
Тази констатация, придружена с препоръка, направи вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева по време на открит дебат за новите учебни програми, проведен в сградата на Втора английска гимназия.
"Като чуете Шипка, какво си спомняте? Стихотворението или историята? Разбира се, че стихотворението, но историята го надгражда. Прави нещата по-ясни. Защо да не свържем биологията с Айфеловата кула? Тя е модел на човешката кост", посочи тя като примери за интердисциплинарност на обучението.
"Трябва да видим не само какво влагаме, а и какво излиза от системата. Как ще стигнете до високия резултат - зависи от вашия избор, на училището, на всеки учител, на директора. Учителят ще прецени дали тук най-лесният начин да се преподаде знанието е един или друг, той ще избере учебникът. Той може да остави настрана учебника и да даде други източници", каза Кунева, цитирана от 24 часа.
По повод предстоящите матури министърът се обърна и към гимназистите с призив: "Моля, не преписвайте! Нека започнем да изчистваме терена за образование!".