Подготвят се документите за кандидатстване за европейски средства за купуване на нови влакове за метрото, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова по повод на големия интервал, през който се движат сегашните влакове по новите линии, цитирана от БТА.
За втората линия на метрото ще трябва да мине малко време, за да се проучи интересът на пътуващите, като анализът ще бъде готов до края на годината, посочи Фандъкова.
По думите й сега над 100 хиляди души повече дневно ползват метрото. Кметът Фандъкова допълни, че по отношение на шумоизолацията на Южната дъга на Околовръстния път е подала заявление до АПИ и има уверението от агенцията, че шумоизолираща стена ще бъде изградена.
Същевременно bTV, съобщава, че с 40% са се увеличили хората, които ползват метрото, след откриването на втората линия на подземния транспорт в столицата.
Новата линия беше открита на 31 август, а с пускането на 11-те спирки се откриват и възможности за развитие на търговията в подлезите.
Нови 100 хиляди души са заменили колата с метрото само за последните няколко седмици от старта на втората метролиния. Все още обаче чакането по нея е най-голямо и занапред влаковете ще се движат в интервал между 7 и 9 минути.
"Първата линия е най-натоварена. В пиковите часове има допълнителни влакове и интервалът там е 3 минути. На втората линия интервалът е по-голям, защото натоварването с пътници е по-малко”, обясни директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.
По-голямата част от търговските обекти под земята вече са отдадени под наем. И ако се чудите защо повечето витрини в подлезите са празни и магазините не работят, причината е, че все още вървят процедури по оформяне на документацията.
По-голямата част от магазините под земята продават напитки и закуски. Сувенирите около станция "Сердика” също вървят добре. 75 евро на квадрат е месечният наем за обектите в центъра.
В периферните е десетина евро. Надявам се следващите няколко месеца постепенно да започнат да се оживяват. Все пак това са атрактивни места, каза Братоев.
Метрополитенът засега не бърза да увеличава персонала и влаковете, докато не се увери, че интересът към подземния транспорт ще е траен, а не просто плод на любопитство към новата градска придобивка.