Обществената поръчка, обявена от Столичния автотранспорт за авточасти на новите китайски автобуси, да бъде прекратена, за да няма наказани след ревизията. Нека я обявят така, че да могат да участват различни фирми и да има конкуренция, а не да се знае предварително кой ще спечели поръчката.
Това заяви председателят на Гражданската платформа "Изправи се.БГ" Мая Манолова във видео във Фейсбук от депо "Земляне", където е централата на Столичния автотранспорт.
В началото на месец септември Столичен автотранспорт обяви скандална обществена поръчка за доставката на авточасти за две години за 2, 850 хил. лв. за новите китайски автобуси, което е над пет пъти повече от авточастите за по-старите немски автобуси. Миналата година Столичният автотранспорт обяви поръчка за авточасти за 500 хил. лв., но за по-старите немски автобуси, които са приблизително същия брой. Или са купили некачествени китайски автобуси, или поръчката за авточастите за китайските автобуси е силно завишена, а може би и двете. Външни експерти твърдят, че стойността на поръчката е силно завишена, допълни Манолова.
Тя подчерта, че скандалното в обявената миналия месец поръчка е, че е с изисквания, на които може да отговори само определен участник. Отсега е ясно, че поръчката ще бъде спечелена от фирма, която ще участва индивидуално или в консорциум, каза Манолова.
Председателят на "Изправи се.БГ" обясни още, че цялата обществена поръчка включва една позиция и всички 240 видове авточасти са разхвърляни в техническата спецификация към заданието. Досега подобни обществени поръчки са били с обособени позиции – за крушки, за филтри, за газово оборудване. В тази всичко - от крушки до части за двигатели - е в една позиция, не са посочени брой части и цената им, но за тях ще кандидатства една фирма и ще спечели една фирма, заяви Манолова.
Тя припомни, че миналата година обявената поръчка за електробуси е била направена за определени фирми и точно тези фирми спечелиха обществената поръчка след месеци. В Столичната община една година по-късни нищо не се е променило, дори са станали по-брутални, допълни Манолова.
Нито Фандъкова работи по друг начин, нито Столичният автотранспорт, нито "орлетата" са станали по-скромни. Скоро ще има промяна и ревизия на всички сделки. Не само на национално ниво, но и във всяка община – как са купувани автобуси и електробуси, как са купувани авточасти, как са определяни победители в обществените поръчки. На хората наистина им писна да се знае кой ще спечели и да е ясно, че парите ще тръгнат към чекмеджета с кюлчета и пачки, каза още тя.