Местан иска президентът да назове олигархичните кръгове

Лидерът на ДПС не се познавал лично с Цветан Василев

по статията работи: Елица Елефтерова | 19.09.2013 | 08:43
Местан иска президентът да назове олигархичните кръгове
inews/Марио Евстатиев

Очаквам президентът да бъде по-конкретен и да назове олигархичните кръгове, за които говори. Това заяви в студиото на Нова телевизия председателят на ДПС Лютви Местан.

Той още в началото на разговора посочи, че не се познава лично с Цветан Василев. "Нямам нито една среща с него, нямам нито едно ръкостискане с него", коментира Местан и попита дали Бойко Борисов и президентът Росен Плевнелиев го познават.

Местан попита и кога средствата на държавата са били в неговата банка (Корпоративна търговска банка) в кое управление – "мисля, че по времето на Борисов това беше така", припомни Местан.

"По тези въпроси не може да имаме избирателно отношение едни и същи лица да се окажат част от олигарски кръгове или др. определения в момент, когато вече не обслужват интереса на една или друга политическа партия и да е безпроблемен контактът с тях, когато същите тези лица обслужват този политически интерес", обясни тезата си лидерът на ДПС.

"Кога започнаха обвиненията за този кръг, че е олигархичен? Ако има олигархични кръгове, откога те съществуват." Понеже протестът започна на втората секунда от учредяването на Народното събрание и дори преди това, Орешарски може ли да избере тези кръгове още отпреди да бъде премиер, попита риторично Местан.

Местан отново попита публично Бойко Борисов познава ли Цветан Василев и колко срещи са имали. Той попита и президента познава ли Василев и уточни: "Аз не познавам хората от кръга "Капитал", за разлика от Иво Прокопиев, с когото имаме няколко поздрава."

Относно обвиненията за контрол на медии към определени кръгове  Местан заяви, че високи фигури от ГЕРБ са се изявявали в тези медии преди.

По отношение на Делян Пеевски Местан попита: "Ще оценяваме ли политиците обективно, или ще следваме митологемите, които се създават за тях. Урокът от казуса Пеевски е, че трябва да се съобразяваме с публичния образ, създаден за политиците."

Ако това обаче стане, по думите на Местан ще изгорят много български политици.

За пореден път на Местан се наложи да обяснява кой е предложил Пеевски за поста. "Който е споменал името на Пеевски, не носи политическа отговорност и освен това не си спомням кой от всички го е споменал. Още 2001 г., когато бяхме част от първата двойната коалиция НДСВ и ДПС, аз не помня кой предложи примерно името на Кунева", заяви той.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


51 Камелия Стефанова 19.09.2013 | 18:10
По-зависим от олигарси президент от Плевнелиев досега не сме имали. ясно че на всички преди него ръцете им не са били чисти, но с Плевнелиев направо се подиграват с бедните.
50 raliza gospodinova 19.09.2013 | 16:21
Стиска ли му на президента да каже.
49 Milica Georg 19.09.2013 | 15:34
Президентът винаги бяха от неудобните нему въпроси и оставя прессекретариата си да обяснява вместо него. Пък може и да каже, че не е имал това предвид, знае ли човек.
48 Красимира Костова 19.09.2013 | 13:21
Президента никога няма да си признае колко са близки с Прокопиев, ама то вече няма и нужда, те и децата разбраха.
47 Георги Георгиев 19.09.2013 | 13:19
ние искаме поевче и от него да се отървем от всякакви сингапурци!
46 Rosi Nikolova 19.09.2013 | 12:55
Местан се е объркал нещо :) КРъгът около Плевнелиев е "капитал" ,а не ЦКБ :) Ще му се на Местан!
45 Вяра Петрова 19.09.2013 | 12:13
така е иска да го компрометира, и то разбираемо, Плевнелиев напоследък доста се изложи.
44 ваня иванова 19.09.2013 | 12:04
Местан е наясно много добре, разбирам, че иска по някакъв начин да накара президента да говори, което ще е много трудно.
43 Ralica Hristova 19.09.2013 | 11:57
МЕстан с какъв акъл вклюва и Василев в схемите на Плевнелиев,? и какво се прави,че не знае кой с кого играе.
42 Krum Tonev 19.09.2013 | 11:51
Василев хич да не го включват в сметката, Прокопиев е този,който окраде държавата!
41 Ruslana Hristova 19.09.2013 | 11:41
Според мен всички играят един цирк, но се правят пред хората, думите на местан освен да злепоставят Василев друга цел нямат, реалните хора около Плевнелиев като Прокопиев и останалите от Капитал споменава косвено.
40 Margaritka Ilieva 19.09.2013 | 11:35
Цветан Василев няма нищо общо с Плевнелиевите кръгове,там води хорото ПРокопиев, Местан е в грешка явно.
39 Anna Vasileva 19.09.2013 | 11:27
Местан иска президентът да назове олигархичните кръгове - И ние искаме! :)
38 Дария Божилова 19.09.2013 | 11:20
А той не ги ли знае, не мисля, че са тайна за политиците.
37 работната пчела 19.09.2013 | 11:17
наистина отдавна трябва да реагира в посока Пневнелиев заради кръгът на Капитал.
36 Silvi Milenova 19.09.2013 | 11:14
Василев в никакъв случай не е част от олигархичния кръг около президента, но провокацията на Местан наистина си я бива, интересно Плевнелиев как ще отговори, той никога не би си признал близостта с Прокопиев.
35 reni angelova 19.09.2013 | 11:14
Цветанов да не го намесват, Прокопиев е този, който ощетява държавата и дружка на Плевнелиев, а не Василев.
34 Desislava Stoyanova 19.09.2013 | 11:04
Явно е,че Местан е объркал за кого говори,защото кръговете около Плевнелиев са добре познати,а Василев отдавна не е в добри отношение с олигарха Прокопиев,така че да се включва името му в престъпния кръг на "Капитал" е абсурдно.
33 Yanitza Dikova 19.09.2013 | 10:58
Докато до вчера се плюха,днес станаха дружки с Кунева, само че няма да ги огрее, по-добре бсп-то вече, отколкото кръговете на ГЕРБ И Плевневлиев, мерси ама няма да стане, това и пръмова и прокопиев на едн оми се вижда като атомна бомба.
32 Счупено Пиронче 19.09.2013 | 10:50
Местан добре провокира президента, само че определено се е объркал за кого да говори, но става ясно,де човек има няколко ръкостискания с Прокопиев, а като го знаем Прокопиев как раздава пари на който трябва, като нищо тези ръкостискания да са били добре подплатени.
31 tedka todorova 19.09.2013 | 10:47
Там е работата, че нищо няма да каже, колкото и на нас да ни се иска.
30 Моника Катева 19.09.2013 | 10:42
Василев изобщо не играе в спектакъла, в който Местан иска да го вкара, там главните действащи лица са Прокопиев И плевнелиев.
29 Ivko Pivko 19.09.2013 | 10:35
ахахах :) Признавам си,че това дори и в най-смелите си мечти не мога да си го представя.
28 Косе Босе 19.09.2013 | 10:28
хаахах Е да, Прокопиев всички го познават, явно и Местан! Май предположението, че Капитал и в ДПС действат ще се окажат верни, хич да не подливат вода на Василев, той не ощетява България с милиарди!
27 Митоди Михалев 19.09.2013 | 10:23
Е, Местан можем ли да знаем пък какви кръгове има зад гърба си,все пак неговия предшественик беше първият, който заговори за фирмените кръгове около партиите, значи и при него има такъв олигархичен сценарий. Но като гледам как се нахвърлят неосновано в/у Василев, склонен съм да мисля,че и той може да е в близост с Прокопиев
26 qnko qnev 19.09.2013 | 10:23
Защото така замазва положението и иска по някакъв начин да покаже, че няма нищо с тези кръгове, но си прав, че няма кой да му повярва.
25 qnko qnev 19.09.2013 | 10:21
Аз специално искам да чуя какво ще каже президента, а предполагам, че много хора искат да чуят. Или пак ще се скрие като мишка и ще се направи на ни лук, ни лук мирисал както прави обикновено.
24 Пламен Панайотов 19.09.2013 | 10:16
Учудвам се, че едва сега Местан повдига темата за българската олигархия. Като ревностен критик на управлението на Герб, той трябваше да поиска сметка на Росен Плевнелиев за връзките му с някой олигарси като Иво Прокопиев.
23 Батко Реджеп 19.09.2013 | 10:12
Интересно ще ми е какво ще каже Росен Плевнелиев, след това изказване на Местан. Нали именно около него се спекулира, че защитава интересите на олигархията в България. Кой знае какви неща стават зад гърба на държавата и ние едва ли някога ще разберем за тях.
22 Albert Nobbs 19.09.2013 | 10:10
Не бих се изненадал, за Бойко се говори, че вече има скътани милиарди по разни слънчеви острови, покрай парите, които прибра от инфраструктурните проекти, които от един запис знаем как са се раздавали. Роско Ошорски си е добре уреден още от време оно, но пак продължава да върти бизнес с Прокопиев. Да не говорим за Цвъки шестте апартамента и онази преяла монтанска мутра, която не се знае има ли или не тапия за нотариус.
21 Juja Jujkova 19.09.2013 | 10:10
Не, иска да насочи внимание не към себе си кръга, който защитава, а към всичко останало, което му е угодно. Така се праив медийна дезинформираност и канализиране на общественото мнение.
20 Силвия Ганчева 19.09.2013 | 10:07
Именно, и аз то мислех да напиша;) Вчера ми стана супер забавно, как непокалтимия иначе Борисов, просто пристана на Кунева и въпросната партия, само и само да го вземат под крилото си! Росен и той явно има нещо общо с тях, щом си позволява да дели България на протестиращи и не протестиращи - т.е. вторите явно не са граждани на тази страна и под дефолт за него, те подкрепят сегашната власт, само защото не са на улицата. А другите явно ще подкрепят РБ, понеже са за промяната и срещу сегашната власт - нагаждат си ги нещата съвсем очевидно в своя полза!
19 Баба Пъша 19.09.2013 | 10:07
Аз като чуя думата олигарх , на първо място ми изникват имената на Плевнелив и Прокопиев. Странно защо президентът напоследък говори за тези олигархични кръгове. Може би иска да каже , че няма нищо общо с това, само че хората вече не му вярват, нито пък аз !
18 Фичо Добрев 19.09.2013 | 10:06
Хората на Борисов от кога се открехнаха откъм олигархични кръгове при положение, че за тях самите се водят наказателни производство за шантаж, подслушване и изнудване на бизнесмени... В случая с Мишо Бирата дори става въпрос за убийство. Те самите са си един мутро-олигархичен кръг!
17 p kehaiova 19.09.2013 | 10:02
Местан иска президентът да назове олигархичните кръгове - ще бъде много интересно да се чуе от устата на Плевнелиев, защото самият той е защитник на тези кръгове.
16 Старата Госпожа 19.09.2013 | 10:02
Накрая ще излезе, че българските олигарси в крайна сметка са българските политици. Колко спекулации имаше около хората от Герб, също така и президентът Росен Плевнелив се спрягаше като такъв. Дано истината излезе по - скоро.
15 трендафил въжарски 19.09.2013 | 09:59
точно така си беше, само в едно не вярвам - да не го познава
14 icko selski 19.09.2013 | 09:57
Да бе, те сега ГЕРБ ще се изкарат, че по време на тяхното управления въобще са нямали вземане-даване с разни олигарси, все едно Борисов не ходеше да реже лентички заедно с тях и не си въртеше бизнеса. За него ДПС и БСП са удобните виновни.
13 чичо съби 19.09.2013 | 09:56
Крайно време е да се поиска сметка на президентът. Той все говори за олигархичните кръгове в страната. От къде знае толкова много ? Сега да не излезе, че той също е бил част от тях, и че има такива приятели ?
12 Лили Добромирова 19.09.2013 | 09:55
На Бойко не му чиста работата от както се е родил май:)) Общо взето, след вчерашното му поведение на послушно котренце, когато послуша Реформаторския блок и в частност Меглена Кунева за вота, на мен вече ми стана ясно на къде отиват нещата - Бойко иска да вкара ГЕРБ в РБ и сега им печели доверито. А в самия РБ, четох че членува и "бизнесмена" Иво Прокопиев свързан с кръга Капитал :)
11 kristian balev 19.09.2013 | 09:53
Работата на президента и Бойко стана - крадецът вика дръжте крадеца. Говорят за олигарси и кръгове, а те самите са затънали до гуша в робуване на такива. Президентът в какви отношения е с Иво Прокопиев?! Кой подари банките на Бориславова?! Как Минев се домогва все до апетитни хапки по родните курорти?! По-големи мутри от тези гербаджии едва ли има!
10 нелепо съвпадение 19.09.2013 | 09:53
Абе Лютви Местан какво се прави , че незнае кои са олигархичните кръгове. Няма как да не познава Иво Прокопиев или хората му от "Капитал" . А пък Бойко беше близък с Росен Плевнелиев и със сигурност също знае нещо по въпроса.
9 Лили Добромирова 19.09.2013 | 09:53
Да, няма да е лошо наистина Преиздента да назове олигаристични кръг в който ТОЙ самия членува! Нека позная - започва с "К" и завършва на "апитал"?
8 Krist Novoselic 19.09.2013 | 09:49
Според мен Бойко Борисов няма как да не познава олигарсите в страната. С последната сделка на Иво Прокопиев се оказа, че хората на Бойко - Трайков и Дянков също са помагали на Прокопиев за тези откраднати над 80 млн. Да не излезе, че и на Бойко не му е чиста работата ??
7 Дива Самодива 19.09.2013 | 09:46
А, той Росен Плевнелиев си е продукт на ГЕРБ, остана си техен човек до край, и на Бойко Борисов, въпроса е в МОМЕНТА какви ще го играят? С новия Реформаторски блок, който стана ясно, че членува и "бизнесмена" Иво Прокопиев вече ни се изяснява, накъде отиват нещата - псевдо десните се опитват да яхнат протеста. А и вчера, както Боко послуша Кунева за вота на недоверие, ми се струва, че и той се натиска за Реформаторския блок и по-скоро Росен и Боко познават отблизо олигарха Иво Прокопиев, а не банкера Цветан Василев.
6 tiha paranoq 19.09.2013 | 09:44
Лютви Местан с право търси отговори за олигарсите от президентът. Нали именно Росен Плевнелиев бе намесем в скандал с офшорките, заедно с Иво Прокопиев, които явно са си първи приятели. Така , че президентът да не се прави на ощипан..
5 Жустин Бибер 19.09.2013 | 09:41
Президентът го е страх да назове тези олигархични кръгове, тъй като веднага ще лъснат някои връзка на бившите му съпартийци с тях, да не говорим, че и самия той е очевидна пионкъ в ръцете на олигарха Прокопиев.
4 Оперен Певец 19.09.2013 | 09:38
"Очаквам президентът да бъде по-конкретен и да назове олигархичните кръгове, за които говори" - На президентът не му изнася да бъде конкретен , защото всички знаем , че е приятел с Иво Прокопиев и с хората на Герб. Всъщност това са олигарсите като цяло..
3 Ivan Mitev 19.09.2013 | 09:35
Олигархичните кръгове вече ги знае цяла България. Когато говорим за български олигарси, няма как да не споменем Иво Прокопиев, също така и неговият кръг "Капитал".
2 flock oFsheeps 19.09.2013 | 09:32
Да, едва ли Местан познава хора, като Цветан Василев, по-скоро познава всички малцинства по Кърджалийско...Това е друга тема. Но за Герберската калинка, Росен Плевнелиев, какво иска да каже? Той се движи в едни други кръгове, тези на Иво Прокопиев - Капитал.
1 Marusq Laleva 19.09.2013 | 09:17
Цветан Василев поне е успешен мениджър и банкер и президентът определено има какво да научи от него, но не той е от приближените на Плевнелиев, а олигархът Прокопиев, с който съвместно разграбват българския народ и държава, присвояват държавни пари и ги трупат в офшорки.

ТВ програма

Кино

  • Сега Панорама с Бойко Василев /п/
  • 05:00 Иде нашенската музика /п/
  • 06:00 Ламята игрален филм /България,...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Домът на вярата
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 04:15 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 05:20 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 05:40 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Богатствата на България" -...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Предизвикай любовта" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Любов в сърцето" - с уч. на Джен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.