Найденов: Проблемът с бездомните кучета е от липсата на контрол

Земеделският министър е против евтаназията на бездомните кучета

по статията работи: Ивелина Георгиева | 03.04.2012 | 14:34

Проблемът с бездомните кучета е свързан с липсата на контрол, коментира земеделският министър Мирослав Найденов. Според него общинските власти в контролната си дейност трябва да имат по-голям ресурс.

Неправителствените организации също трябва да направят нещо по този въпрос, иначе те отварят фронт срещу кмета Йорданка Фандъкова, коментира още Найденов по повод наболялата тема за бездомните кучета. Те отново влязоха във фокуса на обществото след като глутница нападна и изпохапа възрастен човек в столичния квартал "Малинова долина".

Според Найденов трява някой трябва да каже на неправителствените организации, че трябва да помогнат, а не само да критикуват.

Преди 3 години земеделският ни министър беше начело на фирмата "Екоравновесие", която се занимава с популацията на бездомните кучета в София. Тогава той е работил много добре с неправителствените организации и от 15 хил. бездомните кучетата са намалели до 9 хил., обясни самият Найденов. Причината според него е била засиленият контрол.

Той каза, че е против евтаназията, но кучетата, които са участвали в инциденти трябва да се приспиват.

Избиването на 10-20 животни няма да реши проблема, категоричен беше найденов. Но от друга страна не може да продължава ситуацията хората да изпитват страх да ходят по улиците. Това ще се окаже най-големият проблем на Столичната община, заяви Найденов. 

Няма умисъл за несправянето с проблема, вярва обаче Найденов - при едни това е въпрос на кауза, но пък други просто не се справят с работата си.

"След като се увеличава популацията, нещо не работи както трябва". В четвъртък ще има голяма конференция с участието на Столичната община, Министерството на земеделието и храните (МЗХ), както и с представители на Националното сдружение на общините. На това събитие ще се дискутира проблемът с бездомните кучета у нас. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


56 Алина Стефанова 03.04.2012 | 18:17
55 SaltN Pepa 03.04.2012 | 17:36
И прехвърлянето на отговорности!
54 SaltN Pepa 03.04.2012 | 17:35
Трябва да се започне от законодателството!!
53 SaltN Pepa 03.04.2012 | 17:34
52 SaltN Pepa 03.04.2012 | 17:34
"Преди 3 години земеделският ни министър беше начело на фирмата "Екоравновесие", която се занимава с популацията на бездомните кучета в София. Тогава той е работил много добре с неправителствените организации и от 15 хил. бездомните кучетата са намалели до 9 хил., обясни самият Найденов. Причината според него е била засиленият контрол." Ми да стане пак, там поне върши някаква работа, че и без това като министър не става!!
51 г-жа Тенджеркова 03.04.2012 | 17:09
Абсолютно! С такива куци мерки и псевдо закони проблемът няма да се реши. Трябва да се започне от домашните кучета и да се секне практиката със захвърлянето им.
50 София Павлова 03.04.2012 | 16:55
сигурно е така, но какво се прави, за да се възстанови контрола!
49 Diana Nenova 03.04.2012 | 16:37
По всички личи, че няма да стане скоро с тези псевдо мерки, а и хората не сме достатъчно отзивчи при решаването на този проблем.
48 казанлъшка роза 03.04.2012 | 16:34
Липсва контрол навсякъде просто и за това сме на този хал
47 Margо Filipova 03.04.2012 | 16:33
вече няма никакво значение!
46 Hristo Grozev 03.04.2012 | 16:08
абе тоя е имал днес събрание ли? или тва са му статусите от новия фейсбук?
45 anytime anywhere 03.04.2012 | 16:07
а ти какво предлагаш като си толкова загрижена за съдбата на кучетата
44 anytime anywhere 03.04.2012 | 16:06
в "приказна" държава живеем просто. никой не знае в кой ден някой пес може да те нападне и изяде заради мудността на системата и безхаберието на управниците.
43 Margо Filipova 03.04.2012 | 16:06
Много приказки и нищо като решение отново, ама какво ли се надявам и аз!?
42 kiki amerikaneca 03.04.2012 | 16:05
Много мастии се навъдиха по моя квартал, ще ги подкарвам с газови скоро време, ама със стоп патрони.
41 bella donna 03.04.2012 | 16:04
сираците и аутистите не виждам защо трябва да се избиват
40 kiki amerikaneca 03.04.2012 | 16:02
Фандъка е виновна за всичко :)
39 bella donna 03.04.2012 | 16:02
мен нишо в този проблем не може да ме развесели
38 bella donna 03.04.2012 | 16:02
няма кой да го наложи
37 bella donna 03.04.2012 | 16:01
всичко от там тръгва
36 bella donna 03.04.2012 | 16:01
да направят приюти или да ги приспиват бездомните кучета
35 Nora Martinova 03.04.2012 | 16:00
някои търсят вината в животните защото именно те нападат хората
34 Nora Martinova 03.04.2012 | 16:00
ами да решат проблема с бездомните кучета и няма да има такива случаи ма одрани животни
33 Nora Martinova 03.04.2012 | 15:59
ами да засилят контрола
32 kiki amerikaneca 03.04.2012 | 15:58
Не, липсата на кастрация :)
31 Georgi Hristov 03.04.2012 | 15:52
И кой трябва да го установи тоя контрол?
30 hristian penev 03.04.2012 | 15:29
всичко озверя просто,какво остана за кучетата
29 Chocho Enchev 03.04.2012 | 15:27
За кучетата и животните. -------------------------------------------------------------------------------- Ако кучетата си имаха кучета-цигани и те бяха бездомните и безпородни такива, щеше да е къде, къде по-лесно. Имам чувството, че у нас е по-приемливо да мразиш циганин, отколкото бездомно псе :)...Със сигурност е по-модерното. Щото хуманистите в Катуница се бяха изпокрили, а там си имаше саморазправа без съд и присъда и то с доста нецивилизовани методи. Не съм чул и дума или сълза да се обели за десетките хиляди пиленца, които се колят всеки ден в България. За Гергьовден се очаква да умъртвим с нож, повдигайки им главата и натискайки ги с коляно над 100 000 агънца. Аз самият имам куче, но не намирам агнетата или пилетата за по-низши същества. Нито циганите или негрите за такива. В Индия родителите убиват 25 000 новородени момиченца всяка година. Просто теми за размисъл... Не съм за убиването на което и да е живо същество, било то и репродуцирано с тази цел, особено след като можем поне в западното общество да се храним достатъчно добре и безмесно. Сляпото и глупаво защитаване на бездомните кучета, не зависимо от техните прояви, обаче намирам за неморално, най-малко от гледна точка на пострадалите хора. Все пак човечеството сме избили безброй живи същества за да се защитим или нахраним, за да оцелеем. Никак не са малко и човеците убити от човеци. Както е видно не сме на етап, в който да сме спрели тази практика. Представете си, че утре гаргите полудеят и започнат да нападат хора, както във филма на Хичкок. Първата и естествена реакция ще е да започнем да ги избиваме. Предполагам, че на другия ден ще се активизират и любителите на гарги... А пиленцата, горките пиленца, пак ще забравим. Защо никой не се и опитва да ги защити? Питам риторично аз. Ще уважа такива защитници, само ако със същата енергия и вяра защитават избиването на каквито и да е животни. Или поне са си осиновили две-три или поне едно бездомно куче. Иначе ми бие на модерен социален живот, на кауза, която ги кара да се чувстват хуманни и значими, но без човещина в нея, без истинска любов. Никой не може да ме убеди, че можеш силно и избирателно да обичаш. Тогава обичаш себе си. Любовта е два вида, егоистична или безусловна. Това е... www.ChochoEnchev.com
28 Chocho Enchev
Този коментар е маркиран като неуместен.
27 zlobna kobra 03.04.2012 | 15:23
много точно казано ... защо търсим вина само в животните
26 zlobna kobra 03.04.2012 | 15:22
Много точно казано липса на контрол не само с въпроса за кучетата, а и всичко останало в нашата страна
25 Вуци Тошков 03.04.2012 | 15:22
Хора или кучета:)
24 известна личност 03.04.2012 | 15:21
Мен циганите ме дразнят в пъти повече от кучетата, ама там нещата са дори по-зле, отколкото про кучетата, защото четериногите са кастрирани, а ония всяка година раждат по едно дете.
23 властен олигарх 03.04.2012 | 15:20
По-скоро да се ограничат бездомните кучета.
22 ханибал суарес 03.04.2012 | 15:20
защото липсва :)
21 Kaval Gaida 03.04.2012 | 15:20
Кучетата поне са зверове по природа, ами какво е оправданието за човека?
20 ханибал суарес 03.04.2012 | 15:20
липсата на каквато и да било дейност по този въпрос
19 itsi bitsi 03.04.2012 | 15:19
Много интересно защо почти нито една медия не писа за одраното куче в същия квартал, където бе нахапан американецът? http://www.razkritia.com/149735/%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D1%83%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B0/
18 известна личност 03.04.2012 | 15:19
Да, има доста хапливи.
17 властен олигарх 03.04.2012 | 15:18
Обикновено тогава човек се озлобява срещу тези кучета.
16 Средновековен Рицар 03.04.2012 | 15:18
Няма да го направят.
15 известна личност 03.04.2012 | 15:18
Пак институциите не си вършат работата.
14 властен олигарх 03.04.2012 | 15:17
А тогава защо няма контрол?
13 известна личност 03.04.2012 | 15:17
Това кученце ми изглежда добро.
12 Камен Коларов 03.04.2012 | 15:17
Накрая и помежду си ще се изтрепем. Май не сме мръднали от епохата на кан Крум.
11 Silvyia Dimitrova 03.04.2012 | 15:16
Нали точно това ще правят. Фандъкова го обяви сто пъти.
10 Suzana Doncheva 03.04.2012 | 15:16
Хахахаха ще хапят, щото такава им била природата. Това ме развесели!
9 connie balony 03.04.2012 | 15:14
И кво предлагаш по темата. Да се избият! Ми по тази логика да избием и цаганите, и сираците, и аутистите и проблемът ни ще е решен:(
8 Conchita Cabrera 03.04.2012 | 15:13
Тони, моля ти се, не се излагай.
7 Филип Костов 03.04.2012 | 15:09
Да бе, референдум, чакай!
6 Тони Макарони 03.04.2012 | 14:51
Да направят референдум за евтаназията!
5 Dolly Staneva 03.04.2012 | 14:51
Министър Найденов днес изцепка след изцепка прави. Има един лаф, малко е мръсен, може и да ме цензурират, но все пак ще го напиша... "Кучетата не ме ебат, а ме хапят"
4 Angel Gergov 03.04.2012 | 14:48
Явно не са го хапали бездомни кучета или негови близки,или може би иска да се намали популацията на хората,за сметка на бездомните кучета.Не е нормално да има и едно бездомно куче по улиците,камоли 9 хиляди.
3 lolly pop 03.04.2012 | 14:48
Някои не хапят, но все пак не може да се продължава така и трябва да се вземат мерки...
2 Goran kantardjiev 03.04.2012 | 14:41
И да се намали популацията на кучетата,това няма да реши проблема-нали все пак ще останат възрастни кучета които си хапят защото им е такава природата.
1 spunch bob 03.04.2012 | 14:37
Еми да направят специален приют, където да се гледат кучетата....

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.52 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.