Три са вариантите за разклонението на третия лъч на метрото. Неговият строеж ще започне най-вероятно догодина. Експерти ще избират между три трасета, които минават през район "Слатина" и отвеждат до зала "Арена Армеец", бул. "Цариградско шосе" и стигат до Окръжна болница, съобщава в. "24 часа".
"Внесли сме трасетата в направление "Архитектура и градоустройство". Очаквам да бъдат разгледани до дни от експертния съвет по устройство на територията, като те ще бъдат подложени и на обществено обсъждане. След като се избере окончателното трасе на разклонението на третата линия, ще започнат да се правят регулационните планове и чак след това може да се мисли за строителство", обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев.
Първият вариант ще е от Орлов мост и влакчетата ще минат под ул. "Цар Иван Асен II", ще продължат по бул. "Шипченски проход" покрай зала "Универсиада" и ще стигнат до бул. "Асен Йорданов". Оттам те ще минат покрай зала "Арена Армеец" и ще излязат на бул. "Цариградско шосе", за да стигнат до Окръжна болница. При това положение плануваните станции са 6.
Вторият вариант предвижда третият лъч да започне от ул. "Шипка" и да мине под ул. "Гео Милев". Оттам да стигне до зала "Фестивална" и отново да излезе на бул. "Асен Йорданов". След това да мине покрай новата спортна зала, да излезе на бул. "Цариградско шосе" и да стигне до Окръжна болница. В този случай станциите отново са 6.
При двата варианта трасетата са с дължина около 6 км.
Третият маршрут ще е най-дълъг и станциите ще са с 1 повече. Според него разклонението на третата линия ще започва от Малък градски театър "Зад канала" и ще продължи по ул. "Боян Магесник". Оттам влакчетата ще стигнат до жп гара "Подуяне", като трасето е успоредно на жп линията. Подземните влакчета ще продължат по ул. "Слатинска река", ще минат по бул. "Асен Йорданов" и бул. "Цариградско шосе", за да стигнат отново до Окръжна болница.
И при трите варианта трасето ще е подземно в участъците от връзката с третата линия до бул. "Асен Йорданов". Влакчетата ще излязат над земята при бул. "Цариградско шосе", като се планира те да се движат над северния локал на булеварда и да стигнат до Окръжна болница.
От трите варианта вторият е с най-добри показатели. При него е била и най-висока прогнозата за брой пътници, които ще обслужва участъкът.
Очаква се строителството на част от третата линия, която ще свързва кв. "Овча купел" и част от кв. "Горна баня" с бул. "Ботевградско шосе" да започне догодина. Изграждането на участъците, които минават през центъра, е заложено в новата оперативна програма "Транспорт". Иначе цялата линия е с дължина 16 км и ще има 19 станции.
"Още в края на месеца или най-късно в началото на април ще започне строителството на още една станция от втората линия – до ул. "Сребърна". Очаква се договорът с изпълнителя да бъде подписан до десетина дни, а самото строителство ще отнеме 22 месеца. Участъкът от 1,3 км трябва да е готов в началото на 2016 г.", обясни Братоев.
По график върви и строителството на разширенията на първата линия – от бул. "Цариградско шосе" до летището и от "Младост 1" до бизнес парка. Новите 7 станции трябва да бъдат пуснати през май догодина.