Само 13 минути ще спестим от София до Бургас при разрешена скорост от 140 км/ч, но ще има повече катастрофи, смята опозицията.
Нарастване на катастрофите и смъртните случаи по магистралите, ако допустимата скорост се увеличи от 130 на 140 км/ч., прогнозира съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов по време на дискусията на първо четене по промените в Закона за пътищата в парламента.
Депутатите не успяха да гласуват измененията заради изчерпване на времето, информира БТА. Ще се създадат рискове, които са излишни, посочи Костов и допълни, че съвременните коли горят малко и имат по-малко вредни емисии при скорост до 120 км/ч.
Румен Такоров от левицата коментира, че сред европейските страни ограничение от 140 км/ч. има само в Полша. В Германия няма ограничение на скоростта, тъй като страната е производител на автомобили, но дори и там, ако падне и капка дъжд, скоростта се ограничава на 130 км/ч., добави той.
Дискусията по измененията ще продължи на извънредно заседание на 24 април.
iNews припомня, че в началото на 2012 г. правителството предложи промени в Закона за пътищата, с които максимално допустимата скорост за движение на леките автомобили по магистралите се вдига на 140 км/ч., а по скоростните пътища става 120 км/ч.
"Нека да си кажем истината: кой кара по магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат на 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват”, бе коментарът на премиера Бойко Борисов на предложението.
Понеже тогава "Пътна полиция" нямаше официална позиция по въпроса, се наложи премиерът да се обади на вътрешния министър, за да го убеди, че 140 км/ч. е една прилична скорост.