Около 80% от учениците в България учат в сгради не отговарящи на нормите за безопасност и това е една от причините за агресия в училище. Това заяви детския психолог Иван Игов по време на кръгла маса на тема "Родителите-конфликтите-агресията и закрилата на децата". Психологът посочи, че двусменния режим е от 1972 година и е бил въведен като временна мярка. От тогава до сега в сгради за 300-600 ученици учат по 1500-2000 деца. А паралелките пък са с все по-големи - по 30-32 деца при норма 26.
Над 50% от учениците изпитват ужас при използване на хигиенните помещения в училищата и избягват посещението в тях. Според психолога, влияние върху децата оказва и пребиваването на деца от 6 възрастови групи в затворено общо пространство. Друг проблем е, че децата на 7 и 8 години учат неща, които не разбират, защото не са узрели за този тип познания.
Решенията на Иван Игов са свързани със създаване на подходяща училищна среда, така в едно училище да учат до 500 деца, на една смяна и по този начин ще са близки по възраст.
Агресията, според психолога, е вътрешна и външна. Най-често се говори за външната, а за вътрешните прояви се споменават изключително рядко. По статистика, между 40-50 деца на възраст до 18 години проявяват суицидно поведение всяка година. Игов допълва, че по-трудно се забелязва това, защото децата са тихи, скромни и притеснени. Той застава твърдо зад мярката на просветното министерство за психолог във всяко училище. Според психолога, е необходимо създаване на система за помощ и подкрепа, при която децата могат да продължат напред.
Друг основен проблем е кибертормозът, посочи Иван Игов. Той е труднопроследим, повсеместен, влияе на отношенията на живо и е почти невидим за непосветените. Конкретните му форми са предимно, чрез телефона - писане на неприятни неща в интернет, социални мрежи, представяне за друг човек, кражба на самоличност и прочие.