Предизборните агитации няма да бъдат обозначавани като "платени". Това реши парламентът с приемането на окончателните промени в Изборния кодекс, предаде агенция "Фокус".
Мнозинството отхвърли предложението на Михаил Михайлов от "Синята коалиция", който поиска предизборните материали да бъдат означени като "платени съобщения".
Според независимия депутат Георги Терзийски, който се числи към социалистите, едно от основните условия за прозрачност на предизборната кампания е да се посочи кое от кампанията е платено и кое не.
"Сега ще видите как в предизборната кампания от осведомителните бюлетини на медиите ще има едни първи копки, рязане на ленти и това ще бъде в рамките на дейността на съответните политици”, коментира и Четин Казак от ДПС.
Не се прие предложението на Михайлов и за отпадането на предизборните хроники от ефира на националните медии, подкрепа не получи и предложението на Левицата да има три безплатни диспута по БНТ и БНР, в които да участват извънпарламентарни партии.
С поправките се допуска излъчването на предизборни материали и други форми на агитация извън времето, определено със споразумение, в новинарските емисии и извън хрониките. Опозицията определи решението като опит за манипулация, нечестно състезание и облагодетелстване на тези, които имат повече пари, допълва БТА.
С приемането на новите текстове от Изборния кодекс депутатите решиха още социологическите проучвания за изборите, които се оповестяват преди датата на вота, да съдържат информация за възложителя на допитването и изпълнителя.
Забранява се и поставянето на агитационни материали извън предизборната кампания по републиканската пътна мрежа.